تعطیلی مساجد در «کازابلانکا» مراکش بحث برانگیز شد

تعطیلی مساجد در کازابلانکا مراکش در شرایطی که وزیر اوقاف این کشور گفته است باید سالانه ۲۰۰ مسجد در کشور ساخته شده است با ابهاماتی همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العمق المغربی، مساجد شاهدی بر تاریخ تمدن اسلامی در کشور علوی ها هستند و برخی از این مساجد در قلب شهر کازابلانکا مراکش قرار دارد که نسل ها در این مساجد نماز اقامه شده است و روز گذشته بدون هیچ گونه دلیل و توضیحی از سوی مقامات درهای این مساجد بسته شده است و همین امر با ناراحتی ساکنان شده است.

 

برخی می گویند که مقامات باید علت بستن درهای مساجد را به روی نمازگزاران توضیح دهند و این مربوط به یک یا دو مسجد نبوده و تمام مساجد به استثناء یک مسجد بسته بوده است.

 

شبکه خبری « العمق» تصاویری از مساجد را در قلب این شهر اقتصادی و تجاری منتشر کرده است که درهای ان به دلیل مرمت و یا شرایط کرونا بسته شده است و با وجود بازگشت زندگی به حالت عادی تاکنون درهای این مساجد باز نشده است.

 

یکی از ساکنان این شهر به العمق گفت: برخی مساجد بسته هستند و تنها صدای اذان از این مساجد شنیده می شود و مردم در خیابان نماز می خوانند و به دلیل آنکه مکان تجاری است شرایط خوبی ندارد.

محمد العوینه، رئیس جمعیت الابواب الخمسه در این شهر قدیمی گفت: حدود هفت مسجد در این شهر است که درهای پنج مسجد سال ها پیش بسته شده است و با وجود آنکه این مساجد تاریخی هستند به آن توجهی نمی شود.

 

یکی دیگر از شهروندان گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم و نیازمند حمایت از مساجد هستیم.

 

این درحالی است که مراکش هفته گذشته مراکش روز درهای باز مساجد را برگزار کرد و احمد توفیق، وزیر امور اسلامی مراکش اعلام کرد که مراکش باید سالانه 200 مسجد بسازد.

 

توفیق در مراسم جشن روز مساجد در شهر رباط، پایتخت مراکش، گفت: ساخت مساجد جدید با هدف همگامی با رشد جمعیتی کشور و گسترش شهری است.  

کد خبر 1225676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha