آمادگی لازم در زمینه جذب نخبگان قرآنی به بدنه ادارات داریم

فاطمی با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان قرآنی گفت: آمادگی لازم در زمینه جذب نخبگان قرآنی به بدنه ادارات داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و قرآنی مدارس استان یزد در محل استانداری این استان گفت:  قرآن و عترت دو یادگاری هستند که پیامبر گرامی اسلام در بین ما به یادگار گذاشتند و همواره بر این دو امر مهم تأکید و سفارش ویژه داشتند.

 

وی گفت: مداومت نوجوانان و جوانان بر قرائت قرآن و تفکر و تدبر در آن، نورانیت خاص و مصونیت ویژه ای برای این افراد در عصر آخرالزمان ایجاد می کند.

 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از کلیه اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه قرآن، نماز و عترت، بیان کرد: هنوز فاصله زیادی تا قله مطلوب متصور در این حوزه ها داریم لذا باید به صورت ویژه برای این حوزه ها برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام داد.

 

فاطمی برگزاری نشست اختصاصی مدیران ارشد استان با نخبگان قرآنی و مروجان معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) در بین دانش آموزان و تجلیل از نخبگان و فعالین این حوزه را مؤید اهمیت و نگاه ویژه استان دانست.

 

وی خطاب به این دانش‌آموزان گفت: شما بهترین عامل برای سفارش پیامبر هستید چراکه در روایتی داریم «هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آميزد و خداوند عزّوجل او را با فرشتگان بزرگوار و نيک قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت خواهد بود

 

استاندار یزد افزود: علی رغم همه تلاش‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز اما هنوز جای کار بسیار است و راه بسیاری داریم تا به آن قله و آرمان‌های مدنظر برسیم.

 

وی با تأکید بر برگزاری این گونه جلسات در استان گفت: از معلمان نمونه در امر تعیلم و تربیت همواره تجلیل شده ولی کمتر به اساتید قرآن، مربیان و فرهنگیان فعال که در این حوزه تلاش می‌کنند در سطح مدیریت ارشد استان توجه شده است.

 

فاطمی ادامه داد: هنگامی که جلسه‌ای خاص قرآن و تجلیل از دانش آموزان فعال در حوزه قرآن، عترت و نماز برگزار می‌شود پیامی دارد که به کل بدنه وارد می‌شود و آن این است که این قشر باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

 

وی افزود: آمادگی کامل داریم در شورای آموزش و پرورش  در سطح استان به طور ویژه و خاص بر فعالیت‌های قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با آن  متمرکز شویم و در این راستا حمایت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله شاهد درخشش استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور به لحاظ کمی و کیفی باشیم و یزد در رتبه اول این مسابقات قرار گیرد.

 

فاطمی با تاکید بر جذب نخبگان به بدنه ادارات گفت: در زمینه جذب نخبگان قرآنی به بدنه ادارات آمادگی لازم را داریم و البته دانش‌آموزان قرآنی که در بدنه آموزش و پرورش ارتقا یافته و از این بدنه فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید زمینه اتصال آنها با مدارس برقرار شود.

 

کد خبر 1225705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha