برنامه های ملی و مذهبی در قالب اقدامات تبیینی انجام شود

خلیلی ضمن گرامیداشت ایام الله ۱۳ آبان، گفت: برنامه های ملی و مذهبی باید در قالب اقدامات تبیینی انجام شود.

حجت الاسلام « هادی خلیلی» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در روز سیزدهم آبان ماه اتفاقات بزرگی در تقویم جمهوری اسلامی ایران افتاده است، از تبعید حضرت امام خمینی رحمه الله به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳و کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم شاه تا تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سیزدهم آبان ماه به نام روز دانش آموز نام گذاری شده است، افزود: دلیل نامگذاری روز دانش آموز، شهادت جمعی از دانش آموزان شهر تهران است که برای اعتراض به رژیم پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

 

وی ۱۳ آبان را یکی از اتفاقات مهم در تاریخ معاصر ایران اسلامی دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) آن را به عنوان انقلاب دوم ایران معرفی نمودند و این مهم خود بیانگر اهمیت این روز است.

 

این مقام مسئول به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: اکنون که دشمنان اعتقادات جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته اند، تبیین مناسبت‌های انقلابی همچون ۱۳ آبان می‌تواند گام بلندی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.

 

حضور در راهپیمایی 13 آبان خنثی کننده توطئه های دشمنان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه سالروز تبعید معمار کبیر انقلاب، به شهادت رسیدن جمعی از دانش آموزان به دست رژیم ستمشاهی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکار و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: همه وظیفه دارند در راهپیمایی این روز حضور یابند و انزجار خود را نسبت به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی اعلام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برای یوم الله 13 آبان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این برنامه های با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام خلیلی با تاکید بر همدلی و همراهی دستگاه های استان به ویژه دستگاه های فرهنگی در برگزاری برنامه های یوم الله 13 آبان، بیان کرد: همراهی و همکاری در این راستا سبب برگزاری برنامه های کیفی و با محتوا می شود و در یوم الله 13 آبان امسال کیفیت برنامه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید با همکاری جمعی گام های موثری در این راستا برداشته شود.

 

جهاد تبیین محور برنامه های 13 آبان

این مقام مسئول به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین از تاکیدات مقام معظم رهبری است و این مهم باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تمامی برنامه های ملی و مذهبی باید در قالب اقدامات تبیینی انجام شود، ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها، ‌طلاب و روحانیون و سخنرانان برجسته بهره‌گیری شود.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر اینکه 13 آبان باید با حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مد نظر در روز 13 آبان ماه برگزاری همایش‌های استکبارستیزی در دانشگاه‌ها است.

 

این مقام مسئول در ادامه به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با همکاری بسیج دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: این کرسی های آزاد اندیشی با حضور دانشجویان با رویکرد جهاد تبیین و اهمیت مبارزه با استکبار و ... برگزار می شود.

 

استکبار ستیزی مهمترین پیام ۱۳ آبان

حجت الاسلام خلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه استکبار ستیزی محوری ترین پیام جهانی انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان است، ادامه داد: استکبار ستیزی، مبارزه با استکبار و دشمنان، عزت، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی از جمله محوری‌ترین پیام جهانی انقلاب اسلامی در روز ۱۳ آبان است چرا که این روز مبارک می تواند هدایت‌گر نسل‌های آینده این سرزمین در عبور از گذرگاه ‌های حساس تاریخی باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه 13 آبان امسال در روز جمعه است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، برنامه اصلی این روز در مصلی‌های نقاط مختلف استان پیش از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.

 

وی ایجاد غرفه های فرهنگی و برگزاری برنامه میثاق با شهدای دانش آموز را از دیگر برنامه های این روز دانست و بیان کرد: این برنامه های با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1225710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha