خسارت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی حوادث طبیعی در خراسان شمالی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طی ۶ ماهه سال جاری، وقوع حوادث طبیعی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد که بیشترین آن در بخش کشاورزی بوده است.

«جواد نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در نیمه نخست سال جاری، وقوع سیل و بارندگی، خسارات زیادی به واحدهای مسكوني شهری و روستایی استان وارد کرد که در آن 14 واحد در شهرها و 92 واحد در روستاها خسارت دید.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این مدت، هفت نفر در اثر سیل مجروح شدند و یک چوپان در اثر رعد و برق، جان خود را از دست داد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدت وقوع حادثه های مختلف سیل، سرمازدگی و خشکسالی سبب خسارت به 30 هزار هکتارعرصه زراعي  شد که میزان آن بیش از 98 میلیارد تومان ثبت شد و همچنین میزان خسارت این حادثه ها به 10 هزار و 228 هکتار از باغ های استان هم بیش از 400 میلیارد تومان است.

 

وی گفت: در این مدت 79 راس دام بر اثر سیل تلف شد که ارزش ریالی آن بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان است همچنین تلف شدن 60 هزار قطعه طیور هم دو میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به بار آورد.

 

نظری گفت: میزان خسارت به  منابع آبي کشاورزی استان هم 6 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی درباره خسارت حادثه های سیل به راه ها گفت: در این مدت وقوع سیل بیش از 27 میلیارد تومان به ٤٢٢ كيلومتر از راه ها و 107 دستگاه آبنما و پل خسارت وارد کرد.

 

 

کد خبر 1225726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha