مهرورزی کانون‌های مساجد با توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در گیلان

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اهدای بسته های مهر تحصیلی به یاری دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با آغاز فصل علم و دانش، بعد از دو سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس، این بار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رزمایش احسان و نیکوکاری را با اهدای بسته‌های مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند معنا کردند.

 

اعضای کانو‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بر تن کردن لباس جهاد به یاری دانش آموزانی شتافتند که چشم امید به آنان داشته تا با تقسیم شادی‌ها، فرهنگ کمک، بخشش و محبت را ترویج دهند. در واقع، این طرح گامی در راستای ارتباط بیشتر مدارس با مساجد محل و نهادینه سازی فرهنگ انفاق و نیکوکاری از دوران کودکی است.

 

 

« مصطفی شابندری » با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری طی سال‌های اخیر با توجه به نیاز جامعه، اقدامات خداپسندانه‌ای را در راستای محرومیت زدایی انجام داده‌اند، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، نوشت افزار، جهیزیه، تهیه دارو و کمک هزینه درمانی، ساخت و مرمت منازل محرومین از جمله این اقدامات است.

 

مدیر کانون شهدای گمنام مسجد امام حسین(ع) شهرک صبای رشت با بیان اینکه امسال نیز با آغاز ماه مهر اهدای بسته‌های نوشت افزار به کودکان نیازمند نیز در دستور کار کانون قرار گرفت افزود: به همت کانون و با همکاری بنیاد احسان ۲۰۰ بسته نوشت افزار در قالب پویش «مشق احسان»‌ تهیه و بین دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شد.

 

وی با اعلام اینکه امسال سومین سالی است که پویش مشق احسان در کانون شهدای گمنام برگزار می‌شود اذعان کرد: ۷۰ بسته کیف و نوشت افزار نیز امروز به دانش آموزان اهدا می‌شود.

 

شابندری اظهار کرد: این طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان ایده مثبت با هدف تأمین نوشت افزار ایرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیازمند اجرا شده است.

 

 

« فاطمه شهابی » نیز در گفتگو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امسال نیز به دلیل تورم و گرانی بسیاری از خانواده‌ها در تامین نوشت افزار دانش‌آموران خود دچار مشکل شده‌اند تصریح کرد: با کمک خیرین درصدد رفع برخی از نیازهای این دانش آموزان در تامین لوازم مورد نیاز مدرسه برآمدیم.

 

مدیر کانون پنج تن آل عباء میان‌پشته بندرانزلی افزود: تاکنون با کمک خیرین و همکاری پایگاه حضرت نرجس(س) طی چهار مرحله، ۴۰ بسته لوازم تحریر تهیه و تحویل دانش‌آموزان دادیم.

 

وی اظهار داشت: این بسته‌ها شامل دفتر، کیف، خودکار، مداد، پاک‌کن‌، جا مدادی، مداد رنگی، دفترچه، خط کشی و ...بود.

 

« فاطمه دورائی» نیز با بیان اینکه به مناسبت نوزدهم مهر و ميلاد پيامبر مهربانی‌ها و امام جعفر صادق (ع) دومين مرحله اهدای نوشت افزار بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار شد گفت: کانون رقیه خاتون(س) مسجد امام حسین(ع) روستای استخر بیجار بالا آستانه اشرفیه هر ساله با شناسایی دانش‌اموزان نیازمند به یاری آنان در آغاز مهر تحصیلی می‌شتابد.

 

 

«سودابه وحدانی» نیز از اهدای ۱۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان کم‌برخوردار خبر داد و افزود: کانون زینبیه(س) نیز همانند سال‌های گذشته طرح مهر تحصیلی را در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا کرده است.

 

مدیر کانون زینبیه(س) مسجد ولیعصر(عج) روستای خشکرودبار صومعه سرا افزود: این کانون در راستای گرامیداشت ۱۹ مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد و هفته وحدت با حضور در دبستان شهيد وحدانی(۱) تعداد ۱۰ بسته نوشت افزار شامل انواع دفتر، مداد، پاک‌کن و تراش را به دانش آموزان کم‌برخوردار اهدا کرد.

 

« زهرا کریمی جوبنی » از توزیع ۲ مرحله نوشت افزار میان دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: با همکاری پایگاه بسیج و خیرین ۴۵ بسته نوشت افزار ایرانی - اسلامی طی ۲ مرحله به دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست اهدا شد.

 

مدیر کانون شهدای جوبن رودبار هدف از اجرای این طرح را محرومیت‌زدایی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند عنوان کرد و بیان داشت: این بسته‌های نوشت افزار شامل چهار عدد دفتر و خودکار، مدادرنگی، خط کش، برچسب و دفترچه یادداشت و سایر اقلام آموزشی بود.

 

وی تاکید کرد: کمک‌های مومنانه و مواسات و همدلی کانون شهدای جوبن و پایگاه مقاومت بسیج فاطمیه(س) در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچنان ادامه دارد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا روز دانش آموز (۱۳ آبان) با اجرای طرح مهر تحصیلی به یاری دانش‌آموزان محروم می‌شتابند تا با اهدای بسته‌های نوشت افزار، لبخندی بر لبان آنان نشانده و از تحصیل باز نمانند.  

کد خبر 1225745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha