دسترسی محدود دانش آموزان مسلمان به غذای حلال در مدارس فرانسه

موضوع غذا در بوفه های مدارس فرانسه اغلب مورد توجه رسانه ها قرار نمی گیرد، اما این موضوع باعث نگرانی بسیاری از والدین مسلمان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theislamicinformation»، موضوع غذا در بوفه های مدارس فرانسه اغلب مورد توجه رسانه ها قرار نمی گیرد، اما این موضوع باعث نگرانی بسیاری از والدین مسلمان شده است.

این در حالی است که برخی از شهرداران در شهرهای مختلف فرانسه تصمیم گرفته اند بر اساس نسخه خود از سکولاریسم، منوهای جایگزین را در بوفه های مدارس ارائه ندهند.

در یکی از حومه های شهر لیون، مدارس موظف شده اند برای برنامه ناهار فقط یک منو ارائه دهند که شامل غذای حلال نیست ؛ در نتیجه دانش‌آموزانی که منحصرا از غذای حلال استفاده می کنند در دریافت غذای کافی مشکل دارند چرا  که تنها وعده غذایی ارائه شده حاوی گوشت خوک است.

توجه به این نکته ضروری است که برخی شهرداران در فرانسه معتقدند سکولاریسم به معنای وادار کردن کودکان مسلمان به خوردن گوشت خوک یا گرسنه ماندن است.

والدین کودکانی که در مدارسی تحصیل می کنند که گوشت خوک اغلب تنها گزینه برای منوی غذایی است به دلیل عدم توجه شهرداران طوماری آنلاین برای درخواست منوهای جایگزین راه اندازی کرده اند.

به گفته آنها، شورای دولتی در ماه دسامبر به صراحت حکم داد که پیشنهادات برای منوهای جایگزین، سکولاریسم یا بی طرفی را به خطر نمی اندازد.

این طومار با حمایت چندین فرد مشهور از جمله روزنامه نگار و فعال فمینیست «روخایا دیالو» همراه شده است.

این درحالی است که بحث در مورد دیده شدن مسلمانان در فرانسه به ویژه در بحبوحه حملات بی امان و طرد مسلمانان شدت گرفته است.

کد خبر 1225760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha