مجلس و دولت، کانون های فرهنگی  هنری مساجد را دریابند

راستینه با تاکید بر اینکه باید کانون های مساجد را دریابیم خطاب به مسئولان فرهنگی گفت: مساجد را به عنوان نقاط تحول آفرین محلات و شاخص های توسعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار دهید.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را فراموش نکنید»، گفت: مساجد کانون تحول هستند، امام خمینی (ره) فرمودند که مساجد سنگر هستند. فهم این سیاست راهبردی حضرت امام (ره) می تواند ما را در سیاست گذاری کمک کند ولی متاسفانه برخی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران فهم درستی از حوزه راهبری که امامین انقلاب مطرح می کنند، ندارند.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مساجد را به عنوان کانون های تحول و اماکن مورد اعتماد و مرکز ثقل تحول حوزه فرهنگی محلات نگاه کنیم، آن وقت با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان گام بلندی در هم افزایی ملی، ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی، شاخص های سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ایجاد نقاط قوت در هر محله برداشت.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز نگاه و فهم درستی از سیاست های راهبردی نظام وجود ندارد، گفت: روزی که باید از کانون های مساجد و مساجد به عنوان مراکز تحول آفرین حوزه فرهنگی و آموزش دهنده سبک ایرانی و اسلامی حمایت می کردیم و سیاست هایمان به سمت ارتقای شاخص های توسعه فعالیت ها در کانون های مساجد می رفت، کوتاهی کردیم بر این اساس امروز وظیفه ماست به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر به مسئولان ذیربط متذکر شویم که کانون های مساجد را دریابید و مساجد را به عنوان نقاط تحول آفرین محلات و شاخص های توسعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار دهید.

کد خبر 1225767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha