جزئیات اختتامیه مرحله استانی جشنواره فانوس در کرمان/ مشارکت بیش از یکصد نفر از هنرمندان کرمانی

حسینی نسب با تشریح جزئیات اختتامیه مرحله استانی جشنواره فانوس گفت: ۱۵۰ نفر از هنرمندان استان در این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ابوذر حسینی نسب، یکشنبه(اول آبان) در نشست خبری ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری "فانوس" از برگزاری آیین اختتامیه مرحله استانی این جشنواره در پنجشنبه هفته جاری به میزبانی رفسنجان خبر داد.

 


 

معاون هنری و سینمائی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: بنیاد حفظ آثار در راستای ماموریت های خود در معاونت های مختلف کار می کند و یکی از فعالیت هایی که به نشر ارزش های دفاع مقدس کمک می کند فعالیت های هنری است.

 

 

 

وی به سابقه برگزاری جشنواره فانوس از سال 95 اشاره و تصریح کرد: این جشنواره در چهار دوره به صورت ملی و از سال گذشته مرحله استانی آن در همه استان ها برگزار شده که دومین مرحله استانی فانوس در سال جاری برگزار می شود.

 

 

 

دبیر تخصصی جشنواره فانوس در استان کرمان به ابتکار استان در راه اندازی " هفته هنری فانوس" از جمعه 29 مهرماه تا پنجم آبان ماه اشاره و تصریح کرد: عمده فعالیت ها در سه بخش برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری در رشته های مختلف است.

 

 

 

وی افزود: جمعه در کهنوج و شهرستان های جنوبی کارگاه آموزش تئاتر دفاع مقدس با حضور 50 نفر از هنرآموزان و فعالان این حوزه و روز شنبه این کارگاه تجمیع کرمان و شهرهای شمالی برگزار و سه شنبه و چهارشنبه جاری هم کارگاه آموزش فیلمسازی در حوزه فیلم کوتاه داستانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

 

حسینی نسب گفت: این جشنواره پنج محور اصلی دارد که 750 اثر از 150 هنرمند استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که تولیدات مرتبط با حوزه دفاع مقدس و موضوعات کلی ایثار و شهادت، مقاومت ملل، حرم و امنیت است که 33 اثر حائز رتبه های برتر در رشته های مختلف در استان شدند.

 

 

 

وی ادامه داد: از این تعداد 29 اثر به جشنواره ملی راه یافته اند که اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس ۲۵ آبان ماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

 


 

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در ادامه سخنانش با بیان اينکه در ۶ ماهه دوم سال، مبنا و محور را بر حوزه آموزش و تولیدات گذاشتیم؛ تاکید کرد: برای جنوب استان باید کارگاه های مجزا دیده شود زیرا ظرفیت های زیادی دارد.

 


 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثرگذاری سرود " سلام فرمانده" یکی از دلایل دیگر دشمنی ها با نظام را این سرود دانست و با تاکید بر اینکه اساس کار در سرود، آموزش است که در این زمينه کار خواهیم کرد؛ افزود: در خصوص سرود دانش آموزی مترصد ایجاد بانک اطلاعاتی مربیان سرود دانش آموزی هستیم.

 

 

 

حسینی نسب اظهار کرد: در ارائه تولیدات، امسال معاونت هنری بنیاد طی یک فرآیند سه ماهه از ایده تا تولید فیلم، فیلم کوتاه داستانی ریحانه  را با موضوع خانواده های جانباز اعصاب و روان که کم از آن ها گفته شده، کار کرده است.

 

 

 

وی ادامه داد: در زمینه ابتکارات مهندسی در جنگ برای نخستین بار در کشور مجموعه مستند 20 قسمتی مهندسی دفاع مقدس با حمایت مالی گل گهر تولید شد.


 

دبیر تخصصی جشنواره استانی فانوس در پایان با بیان اینکه دشمن سعی می کند فصل مشترک ادیان، اقوام و مذاهب را هدف بگیرد لذا همه ما در کنار هم باید این فصل مشترک را تقویت کنیم؛ تاکید کرد: اکنون عرصه حضور رسانه ها و هنرمندان است زیرا تلاش دشمن در شقه شقه کردن هنرمندان است.

کد خبر 1225769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha