مساجد نقش محوری در آگاهی بخشی سیاسی  دانش آموزان دارند

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه مساجد نقش محوری در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشتند، گفت: امروز نیز مساجد نقش مهمی در آگاهی بخشی سیاسی نسل جوان و به ویژه دانش آموزان دارند و ائمه جماعات باید آنها را با دسیسه ها و توطئه های دشمن آشنا کنند.

حجت الاسلام اکرمی در آستانه فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  گفت: نظام ستم‌شاهی می خواست دانش آموزان را بترساند و آنها را محدود کند و در مدرسه نگه دارد تا کاری به سیاست نداشته باشند اما کشتن عده ای از دانش آموزان در حمله به لانه جاسوسی نتیجه عکس داد و مردم همراه دانش آموزان به خیابان ها آمدند و انقلاب به برکت همین دانش آموزان و دانشجویان به پیروزی رسید.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با همراهی همه اقشار مردم رشد کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلال، دشمنان زیادی دارد؛ دشمنانی که با استقلال و تمامیت ارضی ایران محالف هستند از این روز نسل جوان و به ویژه دانش‌آموزان باید برای دفاع از کشور از اطلاعات و آگاهی های امنیتی و نظامی برخوردار باشند و کشوری مانند ایران اگر 20 میلیون نظامی داشته باشد، بیمه است.

 

وی با اشاره به پیروزی ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی یادآور شد: جنگ تحمیلی فقط با وجود سپاه و ارتش اداره نشد بلکه بسیج دانش آموزی و اقشار مختلف مردم با تقدیم شهدای زیاد توانستند تمامیت ارضی ایران را بیمه کنند و دشمن را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذارند تا دشمن نتواند یک وجب از خاک کشور را جدا کند از این رو با توجه به نقش دانش آموزان و نسل جوان باید آگاه به مسایل روز باشند.

 

حجت الاسلام اکرمی در مورد نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در آگاهی بخشی به نسل جوان گفت: امام (ره) از مسجد به عنوان سنگر یاد می کنند و فرمودند مساجد سنگر هستند و باید آنها را حفظ کنیم. اگر می خواهیم مساجد سنگر باشند، باید تمام نیروها از پیر و جوان، دختر و پسر، کوچک و بزرگ، همه در این سنگر حضور داشته باشند و همواره ائمه جماعت و وعاظ مردم را با دسیسه ها و توطئه های دشمن آشنا کنند.

 

وی گفت: ما امروز در هر مسجدی یک اتاق بسیج داریم و دانش آموزان باید در آنجا آموزش نظامی و آگاهی سیاسی کسب و خود را برای دفاع از کشور در صورت نیاز آماده کنند.

 

کد خبر 1225776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha