کانون های فرهنگی و هنری مناطق مرزی میزبان اهالی فهما

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی در مناطق مرزی و روستایی بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان حضور یافت و از فعالیت های ۶ کانون روستایی این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با همراهی کارشناس مسئول حوزه های ساماندهی و شبکه سازی و نیز پشتیبانی و اداری و مالی  این ستاد استانی در منطقه روستایی و مرزی بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان حضور یافت و از  کانون های مساجد این منطقه بازدید کرد و در جریان روند اقدامات انجام شده این کانون ها قرار گرفت.



بازدید از  کانون های فرهنگی هنری "حضرت ابوالفضل(علیه السلام)" بخش غلامان، "سید الشهدا(علیه السلام)" روستای داشلی قلعه، "چشمه کوثر" روستای سوخسو انقلاب و نشست مدیر ستاد کانون های مساجد استان، با ارکان این مساجد و بررسی راهکارهای ارتقاء نقش کانون مسجد و تربیت نیروهای اثر گذار فرهنگی ابتدا صورت گرفت.

 

وی همچنین در کانون های "شهدای تازه قلعه" روستای تازه قلعه، "مبارکه"روستای آدینه قلی و نیز "شهید پارسا" در  روستای گویینیک نیز حضور یافت واز اقدامات این کانون ها بازدید کرد.

 

حجت الاسلام پاکدامن، در این دیدارها که غالبا با نشست های کارشناسانه و صمیمانه همراه بود، تربیت نیروی مسجدی و کادرسازی را اولویت فعالیت های کانون های مساجد استان عنوان کرد و در این خصوص راهکارهایی ارائه کرد که از جمله توجه به موضوع کتابخوانی، تقویت موضوع هنر و تربیت هنرمندان در این مناطق و اکران فیلم را می توان نام برد.



لازم به یادآوری است؛ 60 پک لوازم التحریر نیز در این بازدید ها، برای اهداء به دانش آموزان نیازمند، در اختیارکانون های مذکور قرار گرفت.



گفتنی است، این بازدیدها به طور مستمر از شهریورماه جاری آغاز شده و تاکنون تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، اسفراین، گرمه و جاجرم بازدید شده و موارد مطرح شده اعم از تغییر مدیر کانون، آموزش مهارت های زندگی و تربیت مربی و برگزاری سلسله جلسات کتابخوانی و ارتقاء مبنای فکری و راهکارهای تربیت نیروی مسجدی مورد بررسی و در دست پیگیری قرار گرفته و جلسات تکمیلی ستادی نیز در این راستا برگزار شده است.

کد خبر 1225788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha