۵۵ کردستانی به وبا مبتلا شدند

کندایی گفت: با اضافه شدن یک مورد ابتلای قطعی دیگر به بیماری وبا در شهرستان سقز، تعداد مبتلایان به وبا در استان کردستان به ۵۵ نفر رسید.

دکتر بهرام کندایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علایم بیماری‌های روده‌ای و اسهال، یک مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری وبا در سقز شناسایی شده و با این احتساب، مجموع مبتلایان به این بیماری در کردستان به ۵۵ نفر رسید.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه، اکثر موارد شناسایی شده به صورت سرپایی درمان شده اند، افزود: تعداد موارد مبتلا در شهرستان ها بدین صورت است که مریوان ۳۵ بیمار، سقز هشت بیمار، سنندج چهار بیمار، بانه چهار بیمار، کامیاران دو بیمار و سروآباد دو بیمار تاکنون شناسایی شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه، بیماری وبا به دنبال خوردن غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می شود، تأکید کرد: برای کنترل و مقابله مؤثر با این بیماری هم استانی‌های عزیز باید دستورالعمل های بهداشتی مربوطه را مهم تلقی کرده و رعایت کنند.

 

کندایی رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب و غذای سالم را از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل بیماری وبا بیان کرد و بیان کرد: به مردم توصیه می شود ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری به نقاط آلوده، مواد غذایی را از مراکز معتبر تهیه و از فروشندگان دوره گرد و دستفروشان خریداری نکرده و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری کنند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، اسهال شدید و بدبو از علائم ابتلا به بیماری وبا است، گفت: کسانی که دارای علائم مذکور هستند لازم است سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1225793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha