گروه های جهادی در سطح کانون های فرهنگی و هنری ایلام تشکیل می شود/ فعالیت ۳۰۷ کانون در مناطق روستایی و شهری

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه گروه های جهادی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با محوریت مساجد در مناطق مختلف استان تشکیل می شود، گفت: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ظهر امروز(۱ آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسجد یکی از مهم ترین پایگاه های فرهنگی و هنری در جامعه اسلامی به شمار می رود و امروز با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی دشمنان، وظیفه کانون های مساجد در زمینه جذب و حضور جوانان در مساجد و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار سنیگین و خطیر است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که بین جوانان و ارزش های اسلامی و مسجد فاصله ایجاد کنند، ابراز کرد: وظیفه ما در این زمان بسیار خطیر  شده است و ما در شرایط از هر گونه فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح مساجد دریغ نخواهیم کرد و با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در خدمت جوانان با محوریت مساجد هستیم.

 

وی تاکید کرد: امروز در دولت سیردهم هم نگاه ویژه ای بره برنامه ها و رویکردهای دینی و فرهنگی به ویژه در حوزه مساجد در حال انجام است و ما هم تلاش می کنیم برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ارائه برنامه های فرهنگی و هنری در این زمینه ها بیش از گذشته فعالیت های مستمری داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام بیش از یک هزار مسجد، حسینیه، تکیه و اماکن مذهبی وجود دارد، گفت:  با تلاش همکاران در استان در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی، عشایری و شهر استان ایلام فعالیت دارند که ۷۰ درصد این تعداد در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند.

 

حجت الاسلام چراغی پور  با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و قرآنی را در برنامه دارند، افزود: ۲۴ هزا رو ۶۰۰ نفر از جوانان و نوجونان خواهر و برادر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند و ۸۶ کنابخانه عمومی مخزن دار در جوار مساجد در سطح کانون ها در راستای ارائه خدمات کتابخانه های به نسل جوان فعالیت دارند.

 

وی بیان کرد: ۳ مرکز خانه فرهنگ دیجیتال در منتاطق روستایی و حاشیه شهر استان ایلام فعالیت دارند که در این مراکز خدمات اینترنتی، اطلاع رسانی، آموزش های رایانه ای، ارائه خدمات به دانشجویان و دانش آموزان، ارائه خدمات رایگان به مردم منطقه و  برگزاری دوره های آموزشی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در تازه ترین برنامه های این ستاد، گروه های جهادی در سطح کانون های مساجد استان در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، دینی، علمی، آموزشی و مذهبی و همچنین عمران مساجد با حضور جوانان و نوجوانان عضو کانون ها تشکیل می شود.

 

چراغی پور گفت: هماهنگی های لازم در راستای تشکیل گروه های جهادی با پر کردن فرم های مورد نظر انجام شده و به زودی اولین مجوز تشکیل گروه جهادی در سطح کانون های مساجد استان صادر می شود، تلاش می شود که در هر شهرستان یک گروه جهادی با حضور اعضای کانون های مساجد تشکیل شود و در راستای انسجام بخشی به فعالیت اعضای کانون های مساجد این گروه ها به منظور  ارائه خدمات رایگان و توزیع کمک های خیرین و همچنین کمک های مومنانه فعالیت خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه تا کنون در استان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۱۵ مرحله توزیع کمک های مومنانه در مناطق محروم استان انجام شده است، خاطرنشان کرد:  تا کنون بیش از ۱۸ هزار بسته مواد غذایی شامل گوشت، ارزاق مورد نیاز و سایر موارد با محوریت مساجد در بین نیازمندان توزیع شده است.

کد خبر 1225794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha