رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عامل در پیشگیری از شیوع آنفولانزا

علی اصغر خیرخواه گفت: رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از انتقال بیماری و کاهش سرعت انتشار نقش بسزایی دارد و در حال حاضر تعداد موارد بستری بیماری آنفلوانزا در منطقه نگران کننده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان، گفت: در روزهای گذشته به دنبال بررسی مراکز دیده بان شهرستان ها و مشاهده افزایش موارد بیماری تنفسی، بلافاصله جلساتی با مدیران مراکز برگزار شده و برنامه هایی طراحی شد تا مداخلات لازم در محیط انجام شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در این راستا تیم‌های بهداشتی فعال شدند که در کنار ارائه آموزش های لازم، منطقه را پایش می کنند تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

 

وی آنفلوآنزا را بیماری با سرعت انتشار بالا، دانست و ابراز کرد: آنفولانزا بیماری سبک و خفیفی است و خوشبختانه آمار بستری زیاد نیست و موارد ابتلا بیشتر  سرپایی هستند.

 

خیرخواه ادامه داد: موارد ابتلا به آنفولانزا در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب نسبت به سایر شهرستان های منطقه مشهودتر است بنابراین برای کنترل این بیماری در سطح وسیع تاکید بر استفاده از ماسک، شستن دست، تهویه فضای کار و زندگی داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از انتقال بیماری و کاهش سرعت انتشار نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد موارد بستری بیماری آنفلوانزا در منطقه نگران کننده نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش‌ های مراکز درمانی این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز و افزایش آمار بستری خدمات درمانی به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا ارائه دهند.

 

خیرخواه اظهار کرد: اگر در روزهای آینده نیاز به اتخاذ تصمیم برای کنترل بیماری در حوزه شهرستان ها باشد، این تصمیم در سطوح استانی انجام و ابلاغ می شود و در حال حاضر اقدامات مورد نیاز حوزه بهداشت درمان مربوط به ستاد شهرستانی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا در جنوب کرمان، عنوان کرد: این واکسن ها در ۲ مرحله برای گروه های در معرض خطر از وزارتخانه ارسال شده است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس اولویت های اعلام شده کارشناسان به این افراد اطلاع رسانی می کنند تا واکسن را دریافت کنند.

 

خیرخواه در خاتمه، گفت: علاوه بر این نیز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های منطقه توزیع می شود تا شهروندان بتوانند با مراجعه به داروخانه ها واکسن دریافت کنند.

کد خبر 1225837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha