حضور شیراز در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم

مشفقیان گفت: نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم با حضور فعالان شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت از ۲ آبان با حضور شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مصطفی مشفقیان، امروز یکشنبه (1 آبان) از برگزاری نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم با حضور فعالان شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت از 2 آبان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری مقاومت دارای تمامی مولفه‌ های گردشگری است و در آن به بازدید مناطقی پرداخته می شود که آن مناطق و نشانه ‌های محیطی، نماد‌های مقاومت مردم آن شهر یا کشور به شمار می روند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم با حضور نمایندگان کشورهای جغرافیای مقاومت و شهرهای شیراز، قم، بوشهر، کرمان و اهواز و با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری در این حوزه برگزار می شود، در این نشست همچنین نمایشگاه مرتبط با آن از اول آبان تا 4 روز برپا خواهد بود و شیراز در این نشست به ارائه بسته های فرهنگی و گردشگری تولید شده در اداره گردشگری و زیارت این سازمان با محوریت گردشگری مقاومت و معرفی و انتقال تجربه در خصوص طرح های موفق گردشگری مشروطه، گردشگری انقلاب اسلامی و گردشگری دفاع مقدس خواهد پرداخت.

مشفقیان اعلام کرد: نمایندگان شیراز در این نشست به سخنرانی و انتقال تجربه، روش های موفق طراحی مسیرهای گردشگری مقاومت مبتنی بر تاریخ، رجال، رویدادها، مسجد محوری و فرهنگ مقاومت شیراز می پردازند.

وی ادامه داد: تبیین لزوم پرداخت به نقش گردشگری مقاومت و فرصت های پیش رو، بازخوانی و فهم تاریخ در جامعه و هویت بخشی به جوانان و نوجوانان از رویکرد های این نشست محسوب می شود و وحدت و یکپارچگی ملی و امنیت پایدار در سایه آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و وحدت در جغرافیای مقاومت بر منافع و آرمان های مشخص، لزوم پرداخت، ایجاد، توسعه  زیر ساخت ها و اقتصاد فرهنگ در گردشگری مقاومت و تبادل تجارب و ... از اهداف آن است.

مشفقیان با اشاره به طرح گردشگری معاصر در شیراز گفت: سه مسیر برای نخستین بار در استان فارس طراحی شده که ابتکاری نو در صحنه ملی است و شامل پنج مسیر گردشگری با رویکرد انقلاب اسلامی، 2 مسیر گردشگری مشروطه در شیراز و چهار مسیر گردشگری دفاع مقدس است که در مناسبت های مختلف رونمایی و اجرا می شود.

وی تاکید کرد: با ساماندهی گردشگری مقاومت می توانیم از این فرصت مهم برای رونق و توسعه گردشگری استان فارس استفاده مطلوبی کنیم.

 

کد خبر 1225844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha