فردخت فرصتی برای هویت بخشی به طراحی و تولید پوشاک ایرانی اسلامی است

واحدیان جشنواره ملی فرهنگی هنری"فردخت"را فرصتی برای هویت بخشی به طراحی مد و لباس و تولید پوشاک ایرانی اسلامی برشمرد.

محمدحسین واحدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه گشایش نمایشگاه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت گفت: در این دوره از جشنواره که در قالب مانتو اجتماع و در بخش طراحی کالکشن خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین بخش پژوهش و دانش بنیان برگزار شد، ۲۵۰ اثر در بخش مانتو اجتماع، ۱۴۰ طرح و ۳۲ مورد اثر پژوهشی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.



رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت افزود: هم افزایی فکری، افزایش همکاری‌های فرهنگی، تعامل دوسویه میان حوزه مدیریت شهری و شهروندان در اجرای هر چه بهتر این دوره از جشنواره بسیار موثر بوده است.

 

واحدیان ادامه داد: این جشنواره علاوه بر ایجاد فضای رقابتی سالم در ارتقای سطح حوزه طراحی مد و لباس با تکیه بر فرهنگی ایرانی اسلامی، نگاه کاربردی دارد.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ادامه داد: جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت فرصتی برای هویت بخشی به طراحی مد و لباس و تولید پوشاک ایرانی اسلامی است.

 

محمدحسین واحدیان تصریح کرد: این جشنواره برای آشنایی فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در قالب نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی رایگان در حال اجرا است.

 

وی افزود: اختتامیه این رویداد ملی با معرفی منتخبین در هر بخش، چهارشنبه ۴ آبان ماه در تالار شهر کاشان برگزار خواهد شد.

 

 افتتاحیه نمایشگاه ویژه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری"فردخت" صبح امروز در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

کد خبر 1225851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha