بهزیستی استان زنجان به دستگاه برجسته نگار هوشمند مجهز شد

آقامحمدی از خریداری ۳ دستگاه برجسته نگار هوشمند ویژه نابینایان خبر داد و گفت: این دستگاه، تنها نمونه ای از بریل نوت تیکر ها در دنیا است که به صورت کامل، از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، گل نسا آقا محمدی در جمع خبرنگاران از خریداری ۳ دستگاه برجسته نگار هوشمند ویژه نابینایان خبر داد و گفت: این دستگاه، تنها نمونه ای از بریل نوت تیکر ها در دنیا است که به صورت کامل، از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: دیکشنری چهار زبانه، ماشین حساب، دفتر تلفن، قرآن با ترجمه فارسی و انگلیسی، امکان اتصال به مانیتور از طریق HTMI و آپدیت آنلاین برنامه‌ها، از جمله دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

 

وی افزود: برجسته نگار هوشمند همراه یا همان نوت تیکر (Braille Notetaker)، دارای سیستم عامل لینوکس بوده و بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، این امکان را به نابینایان می‌دهد متون خود را با فرمت‌های رایج word به صورت صوتی و بریل بخوانند، به دو زبان فارسی و انگلیسی تایپ کنند، فایل‌های صوتی خود را با آن بشنوند و از طریق بلوتوث به گوشی اندروید و رایانه شخصی خود متصل شوند.

 

آقا محمدی  بیان کرد: این محصول که ظاهری شکیل و وزنی سبک دارد، عملکرد کارشناسان دارا ی معلولیت بینایی را تسهیل خواهد نمود.

کد خبر 1225890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha