تعطیلی مدارس قزوین در صورت افزایش مبتلایان به آنفلوانزا

دیدبان گفت: اگر در مدرسه ای در استان قزوین ۲ کلاس درس به دلیل ابتلا به بیماری تنفسی حاد تعطیل شود، آن مدرسه تعطیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالله دیدبان» با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسه ستاد کرونا، مقرر شد اگر در کلاس درسی سه دانش آموز یا بیشتر به آنفلوانزا مبتلا شود، آن کلاس تعطیل شده و اگر در مدرسه ای 2 کلاس درس به دلیل ابتلا به بیماری تنفسی حاد تعطیل شود، آن مدرسه تعطیل خواهد  شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: شرایط را تحت نظر داریم و اگر این زنجیره انتقال شکسته نشود مجبور می شویم تصمیم های دیگری اخذ کرده و تعطیلی ها را گسترش دهیم.

 

وی عنوان کرد: در بحث درمان این بیماری باید توجه داشت که به هیچ عنوان آنتی بیوتیک ها جایی در درمان بیماری های ویروسی به ویژه آنفلوانزا ندارند و حتی می تواند عوارض این بیماری را بیشتر کرده و باعث طولانی تر شدن مدت زمان این بیماری شود.

 

*مصرف آنتی بیوتیک موجب افزایش طول مدت بیماری آنفلوانزا می شود

دیدبان اعلام کرد: با توجه به اینکه ابتلای کودکان به این بیماری زیاد است از والدین خواهشمندیم اصرار بر این نداشته باشند آنتی بیوتیکی تزریق شود زیرا تأثیری ندارد و در اغلب موارد هم نیاز به تزریق سرم نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: بهترین درمان در بیماری آنفلوانزا استراحت، مصرف مایعات گرم و مسکن و تب بر است که طول مدت این بیماری بین یک هفته تا 10 روز است که این بازه زمانی باید در این بیماری طی شود و اگر آنتی بیوتیک مصرف شود ممکن است طول مدت این بیماری را به سه هفته هم برساند.

کد خبر 1225894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha