راه‌اندازی بیمارستان مهمترین مطالبه مردم خوسف در سفر دوم ریاست جمهوری است

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: مطالبه اصلی و جدی مردم خوسف از ریاست جمهوری راه‌اندازی بیمارستان و ارتقای آن و احداث فاضلاب در شهرستان است.

حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: بیمارستان 32 تختخوابی خوسف که بیش از 10 سال از راه‌اندازی آن می گذرد، هنوز تکمیل نشده است و نیاز شهرستان را با توجه به افزایش جمعیت هم برآورد نخواهد کرد.

 

امام جمعه خوسف با اشاره به سفر دور دوم ریاست جمهوری به خراسان جنوبی، تصریح کرد: پیشنهاد دادیم که یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی که در حاشیه شهر بیرجند قرار است احداث شود به دلیل نزدیکی شهرستان خوسف به مرکز استان؛ در خوسف احداث شود.

 

وی با بیان اینکه در صورت راه اندازی یک بیمارستان در حاشیه شهر بیرجند و خوسف؛ هم مردم مرکز استان و هم خوسف می توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند، افزود: از دولت سیزدهم تقاضا داریم این مهم را پیگیری کنند یا اینکه بیمارستان 32 تختخوابی خوسف به 64 تختخوابی ارتقاء یابد.

 

وی در ادامه به جاده ترانزیتی خوسف اشاره کرد و گفت: توجه به راه‌ های اصلی و ایمن سازی آن و ایجاد پردیس دانشگاه فرهنگیان در خوسف از دیگر مطالبات ما از ریاست جمهوری است.

 

امام جمعه خوسف تصریح کرد: پیگیری اجرایی شدن فاضلاب خوسف از مطالبات جدی مردم شهرستان است، چراکه از سال 88 مطالعات اولیه پروژه فاضلاب خوسف انجام ولی به نتیجه نرسیده است، این مهم به دلیل سنگ و لاخی بودن زمین از مطالبات اصلی مردم است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به حقوق دولتی معادن و رتبه دوم معادن استان در خوسف، گفت: حقوق دولتی معادن در خوسف رعایت نشده است، طبق تبصره 6 ماده قانون معادن باید 15 درصد حقوق دولتی معادن، در بودجه شهرستان لحاظ شود که این مهم مازاد بر بودجه شهرستان است، اما متاسفانه تاکنون یک ریال هم از این محل برای شهرستان لحاظ نشده است این موضوع از طریق مجلس هم پیگیری شده است، اما خواستار پیگیری از سوی دولت هستیم.

 

وی ادامه داد: امسال 42 هزار میلیارد برای این مهم در نظر گرفته شده است که نسبت به سال های گذشته هفت برابر افزایش یافته است، اما سهم شهرستان خوسف هنوز به شهرستان تزریق نشده است.

 

امام جمعه خوسف بیان کرد: مطالبات شهرداری خوسف از دولت حدود 11 میلیارد تومان است که باید در راستای خدمت رسانی به مردم شهرستان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

 

اسماعیلی تصریح کرد: بیشترین پرداختی بیمه را کارگران معادن قلعه زری خوسف، (حدود سه میلیون تومان) دارند اما این کارگران از خدمات پزشکی هیچ استفاده ای نمی‌کنند چراکه در نوبت صبح نمی‌توانند از بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز استان نوبت بگیرند و برای درمان به بیمارستان مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی ادارات همانند صنعت، معدن و تجارت خوسف با وجود بیشترین معادن در استان، نمایندگی هستند، گفت: حتی برخی ادارات خوسف همانند اداره راه و شهرسازی در حد نمایندگی هم نیست و این شهرستان از وجود اداره ثبت اسناد هم محروم است که دولت باید برای آن چاره‌اندیشی کند.

 

 

 

کد خبر 1225906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha