سوء تغذیه و سرطان، سهم کودکان یمنی

جنگ مستمر در یمن باعث افزایش بیماری در کودکان زیر پنج سال و سوء تغذیه شده است و سازمان های جهانی نسبت به آن واکنش داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۵ حملات خود را در این کشور آغاز کرده و در کنار این حملات، محاصره یمن را نیز ادامه داده است.

 

 

بنابراین این کشور از آن سال تاکنون در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و حتی با وجود اعلام آتش بس، وضعیت یمن بهبود نیافته و شرایط بشردوستانه در این کشور همچنان وضعیت بحرانی دارد.

 

با وجود هشدارها باید گفت که همچنان خطر مرگ کودکان یمنی بر اثر گرسنگی را تهدید می کند.

 

سازمان ملل گزارش داد: این جنگ تاکنون باعث کشتار 377 هزار نفر و در بین آن 10 هزار کودک شده است.

 

بر اساس گزارش ها، بیمارستان ها اخیرا در این کشور با مشکل مواجه شده اند و آمار فوت کودکان بر اثر ابتلا به سرطان خون افزایش یافته است و دلیل آن نیز داروهای تاریخ مصرف گذشته است.

 

کودکان بین سن 3 تا 15 سال به دلیل آلودگی ناشی از استفاده داروهای تاریخ مصرف گذشته به سرطان خون مبتلا شده اند و در حال درمان هستند و آمار دقیقی از این افراد معلوم نیست و به ویژه اینکه 50 کودک در آن واحد در حال درمان هستند.

 

روایت های مختلفی درباره این مسئله وجود دارد برخی آن را ناشی از داروی قاچاق و یا تاریخ مصرف گذشته می دانند.

 

بیش از یک میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می برند که 362 هزار کودک آن زیر پنج سال هستند.

 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که 46 درصد از کودکان زیر پنج سال در یمن با مشکل کوتاه قدی شدید مواجه هستند. این مسئله باعث کاهش رشد عقلی، بدنی و جسمی می شود.

کد خبر 1225972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha