امر به معروف و نهی از منکر یاد گرفتنی است

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه ،آموزش و پرورش نقش مهمی در نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر دارد،گفت: آموزش و پرورش بعنوان دستگاه تعلیم و تربیت آینده سازان مملکت می تواند بیشترین نقش را در تربیت صحیح داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « یونس مهدوی نیا» امروزدر دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در سخنانی، اظهار داشت:  آموزش و پرورش(تعلیم و تربیت) می تواند یکی از مهمترین نهادهایی باشد که فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را به نحواحسن آموزش دهد و دانش اموزانی معتقد و با ایمان و مستعد به جامعه تحویل دهد.

 

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی را بهترین گام در مقابله با توطئه های دشمنان دانست و گفت: در سایه فرهنگ سازی می توان جامعه ای که پایه و اساس آن اسلام ناب محمدی باشد، برقرار شود.

 

وی ادامه داد:  استفاده از ظرفیت های آموزشی و فرهنگی و بررسی راهکارهای مستقیم و غیرمستقیم  در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین دانش آموزان است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا اظهار کرد: در سایه ترویج و نهادینه سازی فرهنگی دینی وفریضتین امر به معروف و نهی از منکر در تعلیم و تربیت دانش آموزان،  می توان این قشر آینده ساز جامعه را در مقابل تهاجمات فرهنگی و اعتقادی مصون نگه داشت.

 

وی افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر از سنین کودکی به دانش آموزان و آینده سازان کشور آموزش داده شود تا زمینه اصلاح جامعه فراهم گردد.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با ارائه توضیحاتی در مورد ارائه برنامه های ستاد در ادارات و مدارس با همکاری آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این برنامه بتوانیم در جهت احیای این فریضتین تلاش کنیم.

کد خبر 1225973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha