نیاز ۳ هزار میلیارد تومانی شهرستان بشرویه برای خروج از محرومیت

علیزاده گفت: ۱۱ درخواست با بیش از سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله اصلاح محدوده های چهارگانه محیط زیست، گردشگری، ورزشی، تفریحی، معدنی، افزایش اشتغال، توسعه راه های روستایی و شهری و ... در راستای سفر دوم رئیس جمهور پیشنهاد شده است.

حسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات اختصاصی بشرویه در سفر اول رئیس جمهور به استان گفت: در این سفر مصوب شد مبلغ سه میلیارد تومان برای تکمیل زمین چمن شهید چمران شهرستان بشرویه توسط وزارت نفت تامین شود که در حال حاضر این پروژه مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار دارد و پروژه تحویل پیمانکار گردیده و مقرر شده پیمانکار این پروژه را 75 روزه تحویل دهد.

 

فرماندار بشرویه افزود: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده 23 جاده بشرویه – سه راهی بشرویه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور دیگر مصوبه این سفر بود که هم اکنون از کمیسیون ماده 23 استانی مجوز صادر شده و از محل اعتبارات استانی لازم است تامین اعتبار شود و امیدواریم در دور دوم سفر اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: مصوبه دیگر سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان بشرویه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بود که این اعتبار به صورت فاز به فاز تزریق شد و امیدواریم تا پایان آبان ماه به طور کامل هزینه می شود. 

 

علیزاده از بیش از ۱۱ مصوبه پیشنهادی بشرویه با بیش از سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای سفر دوم رئیس جمهور خبرداد و افزود: اصلاح محدوده های چهارگانه محیط زیست که امکان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، ورزشی، تفریحی، معدنی، افزایش اشتغال، رشد و توسعه اقتصاد منطقه، ارزآوری و... را به دنبال دارد از جمله این نیازها و پیشنهادات است.

 

وی با اشاره به تامین اعتبار کامل اتصال شهر بشرویه به راه آهن سراسری گفت: این طرح با اعتبار یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان به منظور توسعه و آبادانی منطقه، خروج شهرستان بشرویه از بن بست جاده ای، کاهش مسیر سه شهرستان بشرویه، فردوس و سرایان با شهرستان ها و استان های مجاور، تسهیل عبور و مرور و انتقال آسان تر منابع معدنی و تولیدی شهرستان ها و غیره از جمله نیازهای مهم این شهرستان است.

 

فرماندار شهرستان بشرویه تامین زیرساختهای لازم جهت شهرک سرب و روی شهرستان با اعتبار 500 میلیارد تومان برای توسعه نواحی روستایی، پایداری اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، پیشرفت و توسعه آبادانی استان و غیره را از دیگر مصوبات پیشنهادی برای سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور توسعه حوزه راه شهری و بین شهری و راه روستایی شهرستان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیاردتومان مدنظر ما است، افزود: این مصوبه به اخذ مجوز کمیسیون محور بشرویه به سه راهی بشرویه، راه بشرویه به طبس از خدافرید، ورودی بشرویه از سمت طبس، راه بشرویه به شاهزاده علی، راه بشرویه به بجستان و در حوزه راه های روستایی به راه بشرویه چاه نو و همچنین راه غنی آباد نیگنان کمک خواهد کرد.

 

فرماندار شهرستان بشرویه در ادامه گفت: از دیگر مصوبات پیشنهادی در نظر گرفتن 50 میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگی اجتماعی به منظور تکمیل استخر شنا، تکمیل سالن آمفی تئاتر، توسعه و ترویج رشته های صنایع دستی مزیت دار، افزایش اعتبارات ملی مربوط به مرمت و بازسازی آثار تاریخی و بافت تاریخی سطح شهرستان است.

 

وی بیان داشت: تامین زیر ساخت های شهرستان با اعتبار 156 میلیارد تومان، تهیه اطلاعات ژئوفیزیک هوایی معدنی شهرستان با اعتبار 100 میلیارد تومان، راه اندازی مرکز تحقیقات پنبه و پسته با اعتبار 100 میلیارد تومان، آسفالت جاده های دسترسی مزارع با اعتبار 50 میلیارد تومان نیز از دیگر مصوبات پیشنهادی ما در سفر دوم رئیس جمهور به استان است.

 

فرماندار شهرستان بشرویه تاکید کرد: احداث ایستگاه مسافربری راه آهن نیگنان نیز با توجه به طولانی شدن زمان اجرای پروژه در صورتی که تنها اعتبار اندکی به مبلغ 3 میلیارد تومان جهت تکمیل شدن نیاز دارد می طلبد تا در مصوبات دیده شود چرا که عدم وجود یک مکان مناسب برای مسافران امنیت آنها را به خطر می اندازد.

 

 

کد خبر 1225989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha