۳۶۶ هزار ایلامی تحت پوشش بیمه‌ سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند، گفت: سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان حق بیمه به مراکز درمانی استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام،  «نورالدین رحیمی» روز دوشبه در دیدار امام جمعه ایلام با بیان اینکه اظهار کرد: ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر شامل بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

 

وی افزود: بیشتر خدمات بیمه سلامت برای سه دهک پایین و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جامعه است که خدمات درمانی این سه دهک رایگان است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام اضافه کرد: هزینه بیمه افراد بیمار مجهول الهویه دارای تایید محاکم قضایی، حاشیه نشینان شهر‌ها (سه دهک پایین)، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد بیمه شده‌ها رایگان هستند، یادآور شد: ۲۳۰ میلیارد تومان سالانه حق بیمه به مراکز درمانی پرداخت می‌شود و با توجه به دولت الکترونیک، پرداختی‌ها به روز و همراه با شفافیت مالی است.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مورد هزینه درمان روستاییان نیز عنوان کرد: ۹۵ درصدهزینه‌ها را بیمه سلامت و پنج درصد باقیمانده هم توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود.

 

رحیمی درباره خدمات بیمه‌ای برای جامعه هدف بهزیستی اعلام کرد: در گذشته حق بیمه معلولان و بیماران جامعه هدف بهزیستی ۵۹ درصد بود، ولی اکنون این میزان به ۷۰ درصد تعرفه رسیده است.

 

رحیمی از ایجاد صندوق بیماران خاص نیز خبر داد و یادآور شد: ۴۳ نوع بیماری در این صندوق گنجانده شده است و دارو‌ها برای بیماران خاص رایگان یا با پنج درصد عرضه می‌شود.

 

وی از حمایت بیمه‌ای زوجین نابارور و مادران دارای کودک زیر پنج سال خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۱۱۸ پرونده زوجین نابارور تشکیل شده و ۳۲۱ میلیون تومان برای این بخش هزینه شده است و ۷۵ درصد هزینه درمانی بخش خصوصی برای زوجین نابارور پرداخت می‌شود.

کد خبر 1226044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha