راه اندازی خط آبی آبادان به سیبه استان بصره عراق از هفته آینده

صفری از راه اندازی خط آبی ۲ شهر آبادان و سیبه استان بصره عراق با مشارکت بخش خصوصی از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مهدی صفری امروز دوشنبه (۲ آبان) در حاشیه بازدید از رودخانه بین المللی اروندرود در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هفته آینده خط آبی ۲ شهر آبادان و سیبه استان بصره عراق توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود اظهار کرد: این خط قرار است با کشتی‌های کوچک و قایق و سپس با کشتی‌های بزرگ راه اندازی شود.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برگزاری نشستی در عراق در این خصوص خبر داد و افزود: امیدواریم در این نشست زمینه برای ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و عراق فراهم شود.

 

وی راه اندازی نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند را مطالبه فعالان اقتصادی و گردشگری دو شهرستان آبادان و خرمشهر دانست و تصریح کرد: این مهم نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی محقق خواهد شد، ضمن اینکه برنامه‌هایی دراین زمینه داریم که برای تحقق آن باید توافقنامه‌ای با استانداری خوزستان امضاء شود.

 

صفری به نشست روز گذشته خود با استاندار خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در این نشست تاکید شد پس از به امضا رسیدن این توافقنامه، امکاناتی در اختیار منطقه آزاد اروند قرار گیرد تا پس از آن نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند مستقر شود.

 

وی راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند را بسیار مفید و موثر خواند و تاکید کرد: با وجود اینکه تردد در این منطقه زیاد است و صدور روادید به عراق و تهران با مبلغ کمی امکان پذیر خواهد شد این اقدام صورت خواهد گرفت.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از حذف صدور روادید میان ایران و عراق خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تجار و بازرگانان نیز ضرورت ندارد که مدارک آنها برای تائید به مرکز استان خوزستان ارجاع داده شود بلکه می‌توان در منطقه آزاد اروند آنها را تائید کرد.

 

وی به اتصال خط راه آهن شلمچه به بصره نیز اشاره کرد و یاد آور شد: اقدامات اولیه از سوی ایران آغاز شده و مذاکراتی را با وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت تا با تملک املاکی که باید در بخش عراقی داشته باشیم، این پروژه زودتر آغاز و به اتمام برسد.

 

کد خبر 1226067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha