آغاز پیش تولید فیلم سینمایی سردار همدانی در همدان

ویژه، از آغاز پیش‌تولید فیلم سینمایی سردار شهید «همدانی» در استان همدان خبر داد.

مسعود ویژه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: سردار همدانی در دوران دفاع مقدس و همچنین فتنه ۸۸ نیز همچون دوران دفاع از حرم و حریم، خوش درخشید و زحمات زیادی در دفاع از انقلاب و کشور متحمل شد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  از ساخت پیش تولید فیلم سینمایی سردار سلیمانی خبر داد و افرود : این فیلم سینمایی با تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردان هادی مقدم دوست وارد مرحله پیش‌تولید شده است.

 

وی  اظهار کرد: این فیلم سینمایی روایت بخشی از زندگی شهید سردار حاج حسین همدانی است و کار پژوهش، مطالعات و مصاحبه با هم‌رزمان شهید، زیر نظر خانواده ایشان، حدود دو سال به طول انجامید و فیلمنامه این اثر به نویسندگی هادی مقدم‌دوست به رشته تحریر در آمده است.


وی با تأکید بر اینکه این اثر سینمایی با حمایت سازمان سینمایی و امور سمعی بصری کشور تولید می‌شود؛ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرحله پیش تولید کار تا اسفندماه به اتمام رسیده و از اوایل سال آینده وارد مرحله تولید خواهد شد.


ویژه تصریح کرد: بخشی از این فیلم سینمایی در ایران و بخش دیگر آن در سوریه تصویربرداری می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و شهیدان استان همدان در سال آینده، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود این اثر فاخر سینمایی تا زمان برگزاری کنگره آماده اکران شود.

 

سردار همدانی در شامگاه ۱۶ مهرماه زمانی که از جلسه فرماندهان ارشد جبهه مقاومت اسلامی در شهر حلب باز می گشت در سانحه ای به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
نتیجه اقدامات شهید سردار حاج حسین همدانی و دیگر همرزمان شهیدش همچون سپهبد حاج قاسم سلیمانی این شد که گروه تروریستی داعش در آذرماه سال ۱۳۹۶ در سوریه و یکماه قبل از آن در عراق شکست خورد و مردم دو کشور سوریه و عراق تا حد بسیار زیادی از شر عناصر تروریست راحت شدند و هر جا در سوریه نام شهیدانی همچون همدانی و سلیمانی می آید، همه با احترام از آنها یاد می کنند.
سردار همدانی در دوران دفاع مقدس و همچنین فتنه ۸۸ نیز همچون دوران دفاع از حرم و حریم، خوش درخشید و زحمات زیادی در دفاع از انقلاب و کشور متحمل شد؛ وی در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ مزد زحماتش را گرفت و لباس برازنده شهادت را پوشید و به همرزمان شهیدش پیوست و در ۱۹ مهرماه در مزار شهدای همدان و در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

 

 

کد خبر 1226068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha