نگاه مدیران بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال برحل مسئله باشد

فرماندار سرایان گفت: نگاه مدیران بانک‌ها باید بر مبنای حل مسئله در حوزه جذب تسهیلات اشتغال با شهروندان و ایجاد تحول در شهرستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، یاسر رضوی ظهر امروز دوشنبه (۲ آبان) در کمیته اشتغال سرایان با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، منابع و اعتبارات و نیز معرفی افراد وجود دارد اما مراجعین با انواع بروکراسی بانک ها مواجه می شوند، اظهار کرد: در  برخی از بانک ها گرفتن تسهیلات جای تعجب دارد و جواب رد دادن به مردم به موضوع عادی تبدیل شده است.

 

فرماندار سرایان بر تغییر این نگاه در شهرستان تاکید کرد و از مدیران بانک‌ها خواست از حداکثر اختیارات در جهت تسهیل در حوزه اعطای تسهیلات استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه وجهه بسیار بدی در میان مردم از بانک‌ها ایجاد شده است، افزود: باید نگاه بانک ها بر درک شهروندان و حل مسئله استوار شود و قطعا زمانی که مراجعین بر این موضوع واقف شوند همراهی و تحول چشمگیری در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

 

رضوی هدف از تشکیل کمیته اشتغال را افزایش میزان اشتغال و آثار و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: قطعا در صورت تحقق اشتغال، خدمات رفاهی و ماندگاری نیروی انسانی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد ولذا باید تک تک این موانع را با هم افزایی مرتفع سازیم.

 

علی اکبر نخعی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کمترین میزان معوقات بانکی در حوزه تسهیلات اشتغال است، اعلام آمادگی کرد تا در صورت وجود مشکل در راستای پیگیری و بررسی با بانک ها همکاری کند.


وی از عملکرد مطلوب کمیته امداد استان در حوزه تبصره ۱۶ و جذب ۱۰۶ درصدی اعتبارات خبر داد و این روند را نشان از همکاری بانک ها توصیف کرد.

 

وی همچنین به موضوع راستی آزمایی و نظارت بر تسهیلات اشاره کرد و تصریح کرد: در جریان راستی آزمایی تسهیلات تبصره ۱۶ در سال گذشته که به صورت رندومی در سراسر استان انجام شد در مجموع ۵ درصد انحراف مشاهده شد و ۹۵ درصد مورد تایید قرار گرفت و در مجموع ۶۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.


نخعی همکاری بیشتر بانک ها را در پرداخت تسهیلات باعث افزایش میزان اشتغال در شهرستان و انتفاع بیشتر بانک ها  عنوان کرد.

 

در ادامه جلسه دبیر کمیته اشتغال شهرستان با بیان گزارشی از روند اشتغال و جذب تسهیلات مطالبی را مطرح کرد و مدیران بانک‌های شهرستان نیز به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری پرداختند.

 


کد خبر 1226075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha