راه‌اندازی یک ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در سرچشمه اسفراین

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی، راه‌اندازی یک ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در سرچشمه اسفراین را از مهمترین اقدامات هواشناسی استان در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "مجید بیجندی" امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن ارائه آمار سال آبی 1400 تا 1401 منتهی به مهرماه 1401  اظهار داشت: در این مدت در مقایسه با دوره بلند مدت 31 درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم.

 

 

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: سال آبی 1400- 1401 در مقایسه با آمار بلندمدت از لحاظ دمایی گرمتر بوده و حدود نیم درجه دمای بیشتری را دماسنج‌های ایستگاه هواشناسی استان ثبت کرده‌اند.

 


بیجندی تصریح کرد: بررسی یک ساله شاخص خشکسالی SPEI نشان از خشکسالی 75 درصد و بررسی 10 ساله این شاخص، خشکسالی 83 درصد از مساحت استان را نشان می دهد.

 


مدیرکل هواشناسی استان از اختصاص مبلغ 250 میلیارد ریال در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، به اداره کل هواشناسی استان خبر داد.  

 


وی تاسیس یک ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار در سرچشمه اسفراین و نیز ارتقا 14 ایستگاه باران‌سنجی دستی به بارانسنج دیتالاگر را از مهمترین اقدامات هواشناسی استان در سال جاری عنوان کرد و با اشاره به راه اندازی سامانه هشدار سیل در استان گفت: یکی از دستاوردهای سفر معاونت وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان، راه اندازی و بهره برداری از مرحله نخست این سامانه بود که در حال حاضر عملیاتی می باشد. 

 


مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در خصوص کمبودها و مشکلات هواشناسی استان گفت: بهبود فضا و ساختمان اداری اداره کل و نیاز استان به رادار هواشناسی جهت ارائه پیش بینی های دقیق تر، مهمترین نیازهای اداره کل هواشناسی استان است.

 

 

کد خبر 1226083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha