خراسان شمالی شرکت بزرگ پخش دارو ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: شرکت های بزرگ دارویی در این استان نمایندگی ندارند از این رو در زمان بحران و پیک بیماری ها، تامین دارو با مشکل روبه رو می شود.

«سیدجواد پورنقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: شرکت های بزرگ دارو اعلام می کنند که حضور آنان در این استان صرفه اقتصادی ندارد اما این حضور به لحاظ پدافند غیرعامل در استان یک نیاز است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی بیان کرد: در زمان بحران مثل پیک کرونا و یا آنفلوآنزا که با افزایش درخواست دارو روبه رو هستیم، با چالش و مشکل روبه رو می شویم.

 

وی گفت: اکنون کمبود دارو، سرم و آنتی بیوتیک در داروخانه های استان مشاهده می شود این مشکل در خیلی از استانها راحت تر مدیریت می شود اما در این استان که شرکت بزرگ دارویی ندارد، مدیریت مشکل تر است.

 

پورنقی، در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت استان در مدیریت کرونا گفت: در زمان کرونا، یک بیمارستان مهم استان به بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 اختصاص یافت و از چرخه خدمات به سایر بیماران خارج شد از این رو این بیماران به ناچار در استان مجاور خدمت گرفتند.

 

وی افزود: در زمان کرونا، با اقدام جهادی مسئولان و مردم در استان با وجود کم بودن بضاعت، جزو استان های برتر (اول و یا دوم) در زمینه پوشش واکسیناسیون هستیم، اکنون میزان واکسیناسیون علیه کرونا، در دُز اول تا سوم بیشتر از میانگین کشوری است.

 

پورنقی خاطرنشان کرد: پیش از واکسیناسیون همه گیر، خراسان شمالی جزو استان های اول و یا دوم کشور به لحاظ فوتی های کرونا بود به طوری که شاخص، ۱۳ فوتی در میلیون بود اما اکنون این رقم بسیار کمتر است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۹۳ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده است، گفت: پیش از انجام واکسیناسیون گسترده، شمار فوتی های روزانه در استان به بیش از ۲۰ نفر رسید اما اکنون در هر پنج روز یک فوتی ناشی از کرونا گزارش می شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: انجام واکسیناسیون به طور محسوس به کاهش فوتی ها کمک کرده و شاخص در این باره به کمتر از میانگین کشوری رسیده است.

 

 

کد خبر 1226148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha