مشکلات میان برخی نمایندگان مجلس از مبارزه با فساد ناشی می شود/ اطمینان می دهم در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم

زاهدی یکی از دلایل اعتراضات جوانان را عدم مبارزه قاطع با فساد دانست و گفت: برخی از مشکلات بین نمایندگان استان هم از همین جا ناشی می شود؛ گفت: علیرغم اختلاف نظر میان نمایندگان استان اما اطمینان خاطر می دهم همه در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی، سه شنبه(سوم آبان) در نشست خبری با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت: امروز در حالی تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی را صادر می کنیم که روزی حتی سیم خاردار نداشتیم.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز در همه تخصص ها نیرو تربیت می کنیم؛ تاکید کرد: رسانه ها بخشی از وقت خود را روی جهاد تبیبن بگذارند زیرا آنطور که باید و شاید به این مهم نپرداختند و مسئولین هم غفلت کردند و البته رسانه ملی مسئولیت سنگین تری در این باره نسبت به سایر رسانه ها دارد.

 

 

زاهدی در بخش پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید بخشی از تحقیقات پزشکی مغایر با احکام اسلامی است؛ علت انفعال مجلس در قبال سلامت جامعه چیست؟ افزود: باید از اصل تحقیقات دفاع کنیم و به آن احترام بگذاریم.

 

 

وی تاکید کرد: علیرغم اختلاف نظر میان نمایندگان استان اما اطمینان خاطر می دهم همه در جهت رفع مشکلات استان اتفاق نظر داریم.

 

 

این نماینده مجلس با اشاره به پاره ای از مشکلات از جمله معضل اتباع بیگانه اظهار کرد: حداقل بنده هشت سال این مسئله را دنبال می کنم و به وزارت کشور و شورای امنیت هم اصرار کردیم.

 

 

وی درباره مشکل مهاجرت نخبگان توضیح داد: این مسئله فقط منحصر به پرستاران نیست از جمله اعضای هیئت علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت را هم شامل می شود؛ حقوق پرستاران در کشور یک دهم حقوق و مزایای کشورهای اطراف اما هزینه ها در آنجا چند برابر است اما وقتی محاسبه می کنند، رفتن را به نفع خود می بینند.

 

 

زاهدی با تاکید بر اینکه باید جاذبه برای ماندن ایجاد کنیم؛ افزود: به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی هستیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم راجع به آن‌ کار کردیم اما چند سال طول می کشد در صحنه بیاید.

 

 

وی در خصوص حواشی مربوط به شرکت پسته ایرانیان تصریح کرد: مسئولین باید ابعاد مسائل مربوط به این شرکت را برای مردم بگویند و اینکه آیا سیاسیون استان پشت قضایا هستند یا خیر؟
 

 

رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان که خروجی فعالیت های فعلی حوزه مهدویت در حرکت عمومی جامعه به سمت این مهم محسوس نیست؛ شما در فراکسیون چه تدابیری در این زمينه دارید؟ اظهار کرد: علت شکل گیری فراکسیون مهدویت در این دوره همین بود که احساس کردیم باید یک حرکت جمعی در موضوع مهدویت شکل بگیرد.
 

 

 

وی با متذکر شدن این نکته که بخش عظیمی از جریان مهدویت مربوط به عصر غیبت و دوره کنونی است؛ افزود: گفتمان سازی جریان مهدویت و عدالت خواهی باید در همه شئونات زندگی و جامعه ساری و جاری شود که بخشی از رسالت جهاد تبیین هم همین است.

 

 

زاهدی با افزودن این مطلب که سیاست گذاری ها و جمع بندی های خوبی در فراکسیون شده و امیدواریم حرکتی کنیم که شاید مورد رضایت امام زمان عجل الله تعالی قرار بگیرد؛ تصریح کرد: برای پذیرش دانشجوی مهدویت در مقطع فوق لیسانس و دکترا اقدام شده و در مجموع طی چهار تا پنج سال آینده حرکت خوبی اتفاق می افتد ضمت اینکه در سازمان برنامه بودجه هم برای این موضوع اعتبار گرفتیم که نویدبخش حرکت های خوبی است.

 

 

وی در خصوص معطل ماندن پروژه پتروشیمی کرمان اظهار کرد: بانک پاسارگاد سهام دار اصلی پروژه کاری کرد که به موقع انجام نشود زیرا زمانی که می توانست ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرد، تسامح کردند و اولویت را زیر بار برخی فشارهای سیاسی به استان های دیگر دادند لذا بهترین کار این است مجتمع شود که به صرفه تر است لذا بانک پاسارگاد باید خلع ید شود و مطمئن هستیم سرمایه گذاران زیادی پای کار می آیند.

 

 

نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه وضعیت تورمی استان به دلیل عدم سیاست گذاری درست در حوزه عدالت اجتماعی در کشور و به طور خاص در استان کرمان است؛ گفت: کرمان بالاترین و مهمترین معادن مس و سنگ آهن را دارد و زمانی که اصفهان روی فولاد سرمایه گذاری می کرد در حالیکه آب نداشت؛ استان کرمان، مواد اولیه خام می داد و این یعنی کوتاهی کردیم.

 

 

وی سرمایه گذاری در حوزه مس را مهم خواند و با بیان اینکه ارزش افزوده مس در دنیا حداقل ۶ برابر فولاد است و معادن مس کشور می‌توانند حداقل ۱۰۰ سال پروژه‌های صنایع مس کشور در ابعاد داخلی و صادراتی را تأمین کنند درحالی که معادن سنگ آهن ممکن است ۳۰ سال آینده به اتمام برسد؛ افزود: بهترین کار در کشور این است وزارت صمت برای توسعه صنایع جنبی و پایین دستی مس که استان کرمان در این بخش غنی است؛ سرمایه گذاری کند.

 

 

زاهدی مس را اساس صنایع الکترونیکی و خودروهای هیبریدی و مکانیکی دانست و در ادامه پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت ورزش استان گفت: پیشنهاد من این است شورای ورزش استان متشکل از پیشکسوتان و به ریاست استاندار تشکیل شود تا مطالبات پیگیری شود و ما نیز حمایت همه جانبه می کنیم.

 


 

وی دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب ها و حضور دوستان و نزدیکان آنان را برای استان مضر دانست و با بیان اینکه اختلاف میان نمایندگان هم از همین جا و در مبارزه با فساد ناشی می شود؛ بیان کرد: رفاقت بازی برای کشور سم است و یکی از اشکالات جدی در کشور و بخشی از مطالبات این روزهای جوانان و معترضین این است برخی از مسئولین بی کفایت هستند.

 

 

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه نظام انتخاباتی و شیوه آن چه در شوراها و یا مجلس و ریاست جمهوری باید تغییر کند و به احزاب بها بدهیم؛ گفت: ۲۰۰ حزب در کشور وجود دارد که در واقع کاریکاتور حزب هستند زیرا قدرت ندارند باید به آنها قدرت بدهیم که آن وقت، بسیاری از این اتفاقات نمی افتد.

 

 

وی در خصوص امنیت غذایی به عنوان یک موضوع ملی هم نکاتی متذکر شد و در ادامه در خصوص مشکلات مدارس غیرانتفاعی گفت: محور مطالبه گری و قانون نویسی درباره احقاق حقوق آنها خود من هستم که طرح کاملاً آماده است و امیدواریم هیئت رئیسه مجلس هر چه سریع تر آن را در دستور کار قرار بدهند.

 

 

زاهدی سیاست کشور را بر حذف کنکور دانست و با بیان اینکه مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ناظر بر همین امر است؛ ادامه داد: اما محور حذف کنکور وزارت علوم نیست بلکه آموزش و پرورش است زیرا طبق مصوبه باید آزمون های استاندارد از سه سال آخر دبیرستان جایگزین کنکور شود که آموزش و پرورش برنامه ای برای این موضوع ندارد.

 

 


وی در پایان با تأکید بر اینکه باید صف براندازان و اغتشاشگران را از بقیه جدا کنیم؛ با اشاره به حضور برخی نوجوانان در آشوب های اخیر گفت: ضربه مهلکی در دو سال اخیر  وارد شد زیرا با نگاه تک بعدی، سیستم شاد درست کردیم و گفتیم بچه ها حتماً باید موبایل هوشمند و اینترنت پرسرعت داشته باشند اما به همه ابعاد آن نگاه نکردیم.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اعتراضات جوانان را عدم مبارزه قاطع با فساد دانست و گفت: برخی از مشکلات بین نمایندگان استان هم از همین جا ناشی می شود.

 

 

کد خبر 1226154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha