اجرای طرح «صدقه اول ماه» به نیت امام زمان (عچ) در مسجد «سید» جهرم

طرح «صدقه اول ماه» به نیت سلامتی وجود مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) در مسجد «سید» شهرستان جهرم اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، از جمله اموری که در دین مبین اسلام نسبت به آن توصیه های متعددی شده صدقه دادن است که از جایگاه والای برخوردار بوده و پاداش آن را خود خداوند بر عهده گرفته است.

 

در فضیلت صدقه همین بس که حضرت رضا علیه السلام برای انجام دهنده آن از خداوند متعال آمرزش طلبیده و فرموده است: «رحم الله من احیا أمرنا»؛ ازنگاه آموزه های قرآنی کسی که صدقه پرداخت می کند، ضرر نمی کند بلکه در حقیقت سود این عمل به خود او باز می گردد؛ در آیه 272 سوره «بقره» آمده است: «انفاق خیری که انجام می دهید برای خودتان است و سود آن به شما باز می گردد.»

 

در روایات متعددی نیز بیان شده که صدقه دادن انسان را از مرگ بد حفظ می کند و در برخی روایات تاکید شده که صدقه حافظ انسان از 70 بلا است.

 

در مسجد «سید» شهرستان جهرم نیز چند سالی می شود که با هدف دستگیری از مستمندان طرح «صدقه اول ماه» به اجرا در می آید؛ اهالی این مسجد این اقدام نیک را به نیت سلامتی آقا امام زمان (عج) انجام می دهند و هر کس آنچه در توان خود دارد به این امر اختصاص می دهد.

 

طرح «صدقه اول ماه» مسجد «سید» در ابتدای هر ماه قمری اجرا می شود و شماره حساب بانکی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده که اهالی مسجد صدقه خود را به این حساب واریز و سپس برای هزینه کردن آن در راه خیر تصمیم گیری می شود.

کد خبر 1226163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha