اعلام نتایج مرحله دوم هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در هفته اول آبان ماه

به گفته حجت الاسلام حسنی، نتایج مرحله دوم هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم هفته اول آبان‌ماه بر روی سایت سازمان دارالقرآن به نشانی Telavat.ir قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نتایج مرحله دوم هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم هفته اول آبان‌ماه بر روی سایت سازمان دارالقرآن به نشانی Telavat.ir قرار خواهد گرفت.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان اضافه کرد: راه‌یافتگان این مرحله به مرحله سوم راه خواهند یافت. به برگزیدگان تمامی مراحل مدرک درجه یک معادل دکتری اعطا خواهد شد و مابقی مدارک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس دریافت می‌کنند.

 

حسنی تصریح کرد: در مرحله اول این دوره از آزمون‌ها از استان زنجان ۱۴۰ نفر از حافظان قرآن حضور داشتند و در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء با یکدیگر به رقابت پرداختند. مرحله دوم این آزمون با حضور ۴۰ حافظ در شهریورماه در زنجان برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن از سال ۱۳۸۴ براساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام حمید حسنی در ادامه از برگزاری کلاس های آموزش عمومی قرآن کریم اعم از روخوانی و روانخوانی توسط خانه قرآن خاتم الاوصیاء با مدیریت مهرانگیز امیرخانی خبر داد و گفت: این کلاس های آموزشی در مقطع بزرگسالان برگزار می شود و سرفصلهای آموزشی این دوره مشتمل بر آشنایی با حروف عربی، حرکات کوتاه و کشیده، علائم سکون و تشدید و تنوین و مد، حروف ناخوانا، قواعد اشباع و خواندن تنوین نزد ساکن و وقف و علائم آن بوده و به قرآن آموزان حاضر در دوره ارائه می شود.

 

وی افزود: به افرادی که حد نصاب آزمون شفاهی پایانی را کسب نمایند، گواهینامه مربوطه از طرف اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان اعطا خواهد شد.

 

حسنی ادامه داد: خانه قرآن خاتم الاوصیاء از سال ۱۳۹۵ با دریافت مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان مشغول به فعالیت در این منطقه می باشد و برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی را با مدیریت مهرانگیز امیرخانی در طول سال و در مناسبت ها به صورت مستمر برگزار می کند.

 

کد خبر 1226168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha