۹ میلیارد ریال حقوق برای مستمری بگیران شیروانی پرداخت شد

مدیر صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه ۶۵۰ نفر مستمری بگیر صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان هستند، گفت: طی یکماه اخیر ۹ میلیارد ریال حقوق برای مستمری بگیران این شهرستان پرداخت شد.

«محمدرضا غلام زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طی نیمه نخست امسال 71 نفر مستمری بگیر جدید به این صندوق اضافه شدند که در مجموع 650 نفر مستمری بگیر صندوق روستاییان و عشایر شهرستان شیروان هستند.

 

مدیر صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه طی یکماه اخیر 9 میلیارد ریال حقوق برای مستمری بگیران این شهرستان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: این صندوق هشت سطح درآمدی دارد که براساس سطوح درآمدی ماهانه برای هر نفر حداقل مبلغ 6 میلیون ریال و حداکثر 17 میلیون و 500 هزار ریال مستمری پرداخت می شود.

 

غلام زاه با اشاره به اینکه حق بیمه هر مستمری بگیر ماهانه حداقل، 500 هزار ریال و حداکثر یک میلیون و 330 هزار ریال است، عنوان کرد: مبنای پرداخت حق بیمه 30 سال است که سن بازنشستگی برای روستاییان با  65 سال و سابقه 15 سال پرداخت حق بیمه حقوق دریافت خواهند کرد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر در این شهرستان 90 نفر بازنشسته پیش از موعد، 120 نفر بازنشسته سالمند، 360 نفر بازمانده مستمری بگیر و 83 نفر از کار افتاده هستند که امسال 650 نفر بیمه شده جدید  ثبت نام کردند و چهار هزار و 500 نفر تمدید بیمه انجام دادند.

 

وی افزود: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

 

به گفته غلامزاده حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان 157 هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

 

 

 

کد خبر 1226214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha