پروژه شبکه هدایت آب‌های سطحی ساری ۱۳۰۰میلیارد تومان بودجه می خواهد

طالبی از پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به‌عنوان یک خدمت زیربنایی و ماندگار در مرکز استان یادکرد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که پس از تصویب طرح، اعتبارات آن در مسیر قانونی پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ اکثر مدیران در سطوح مختلف به دنبال اجرای پروژه‌هایی هستند که علاوه بر زودبازده بودن در معرض دید باشد تا بتوانند عملکرد و توان مدیریتی خود را به رخ همگان بکشند.

 

این پروژه‌های بزرگ و کوچک که اکثراً فاصله‌ی زمانی زیادی بین شروع و بهره‌برداری از آن نیست، بعد از گذشت سال‌ها افتخارش به نام مدیر وقت سند می‌خورد و آن خدمت به‌مثابه مدال افتخاری بر سینه‌ی وی می‌درخشد.

 

همان‌گونه که مستحضرید سال‌هاست شهرداری ساری با مشکلات عدیده‌ای از جذب بی‌قیدوبند نیرو که ارمغان آن حضور 5 هزار نفر شاغل در این نهاد است گرفته تا بدهی 2 هزارمیلیاردی و... دست‌وپنجه نرم می‌کند، از زمان جلوس طالبی بر مسند عمارت این کهن دیار اتفاقات خوبی در مجموعه‌ی شهرداری ساری به وقوع پیوسته که اکثر آن در حوزه‌ی درون‌سازمانی بوده است، از تغییر و ترمیم سیستم اداری گرفته تا راه‌اندازی اتوماسیون داخلی جهت شفافیت عملکرد واحدها و راه‌اندازی سازمان‌های جدید التاسیس همه و همه موجب گردید که شهروندان فعالیت‌های عمرانی کمتری را در سطح شهر شاهد باشند.

 

البته نمی‌توان از کنار پروژه‌های بزرگی چون نیروگاه زباله‌سوز، احداث فاز سوم پروژه ابن شهرآشوب، بازسازی و بازنمایی خیابان ایده آل و ... که در وضعیت اقتصادی موجود که به لحاظ اعتباری شهرداری‌های کشور با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند به‌راحتی گذشت.

 

شهرداری ساری در دوره جدید مدیریت جواد طالبی در شورای ششم با تکیه‌بر توان داخلی سازمان‌های زیرمجموعه‌ی خود توانسته پروژه‌های بزرگی را به مرحله‌ی اجرا درآورد و این نهاد مردمی را از حالت انفعال خارج کرده و به خودباوری برساند.

 

با تمام مشکلات، موانع و پتانسیل‌های موجود در مجموعه‌ی مدیریت شهری که در ابتدای این مطلب به سمع و نظر خوانندگان محترم رسید شهرداری ساری درحرکتی ارزشمند و جهادی با پیگیری‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقدام به تکمیل پروژه‌ی شبکه هدایت آب‌های سطحی مرکز استان نموده است، پروژه‌ای که مدیران گذشته با استفاده از تبلیغات گسترده آن را تمام‌شده و به نام خود ثبت کرده بودند و شهروندان نیز بدون اطلاع از اینکه تنها 170 کیلومتر از 440 کیلومتر این پروژه اجرایی شده است مدال افتخار این پروژه‌ی نیمه‌تمام را بر گردن مدیران گذشته آویختند.

 

ازآنجایی‌که پروژه‌ی مذکور یکی از پروژه‌های زیر بنایی شهر محسوب می‌شود و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه‌ی مدیریت شهری نحوه‌ی جذب اعتبارات آن نشان از همت بالا و همدلی مدیران متولی جهت تکمیل این پروژه‌ی بزرگ دارد گفتگویی را با جواد طالبی، شهردار مرکز مازندران انجام داده‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل از نظرتا نمی گذرد:

 


شهردار ساری در ابتدای سخنانش از اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای اجرای پروژه شبکه هدایت آب‌های سطحی مرکز استان خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر مجموعه‌ی مدیریت شهری به‌ویژه اعضای شورای اسلامی شهر ساری، سازمان برنامه‌وبودجه اعتباری 100 میلیارد تومانی را به پروژه شبکه هدایت آب‌های سطحی شهرداری ساری اختصاص داد.

 

جواد طالبی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور چنین طرحی در سازمان  شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصوب و به مرحله اجرا درآمده است.

 

وی با تأکید بر لزوم اجرای پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهر ساری باهدف رفع آبگرفتگی احتمالی در مواقع بارش‌های شدید، گفت: افزایش کیفیت زندگی شهروندان یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها بوده که ساماندهی معابر شهری یکی از ملاک‌های مهم رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری می‌باشد.

 

طالبی بیان کرد: بر همین اساس، شبکه هدایت آب‌های سطحی باهدف سهولت در عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر و مدیریت بهنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از پروژه‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساری 10 پروژه اولویت‌دار خود را بااعتبار 268 میلیارد تومان به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه کرد، افزود: از این میان پروژه شبکه هدایت آب‌های سطحی ساری پس از تصویب در مرکز مطالعات و پژوهش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در ردیف دریافت اعتبار از طریق سازمان برنامه‌ و بودجه قرار گرفت.

 

طالبی در ادامه بابیان اینکه از 440 کیلومتر مسیر پروژه شبکه هدایت آب‌های سطحی ساری حدود 170 کیلومتر آن احداث‌شده است، افزود: با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل این پروژه مشکل آبگرفتگی معابر سطح شهر برای همیشه مرتفع خواهد شد.

 

وی از پروژه احداث شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به‌عنوان یک خدمت زیربنایی و ماندگار در مرکز استان یادکرد و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری بالغ‌بر 1300 میلیارد تومان است که پس از تصویب طرح، اعتبارات آن در مسیر قانونی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 1226238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha