ماندگاری زائران اربعین در مسیر بازگشت در مرزها به نیم ساعت کاهش یافت

میراحمدی با بیان اینکه امسال ماندگاری زائران اربعین در مسیر بازگشت در مرزها به نیم ساعت کاهش یافت، گفت: براساس نظرسنجی ها میزان رضایتمندی مردم از مراسم امسال خوب بود البته اشکالاتی هم مطرح بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مجید میراحمدی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه ۳ آبان) ستاد اربعین با اشاره به اینکه امروز اولین جلسه ستاد اربعین پس از مراسم اربعین برگزار شد، گفت: جمع بندی از مجموعه اقدامات ستاد مرکزی اربعین و دست اندرکاران انجام و پیشنهادات اخذ شد. مهمترین مسأله ای که برای دست اندرکاران ستاد اربعین، موکب داران و زوار اهمیت داشت، قضاوت مقام معظم رهبری بود که ایشان اشاره کردند که باشکوه ترین مراسم اربعین را نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم و این عالی ترین و شوق آفرین ترین تعبیر برای دست اندرکان اربعین بود که از اظهار لطف و محبت رهبری تقدیر و تشکر می کنیم.

 

 

معاون امنیتی و انتظامی و رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال با مسأله گرما مواجه بودیم و برنامه ریزی ما برای این مسأله به خوبی انجام شد و جواب داد، گفت: میزان ماندگاری مسافران در پایانه های مرزی هنگام بازگشت که در گذشته حتی به ۲۴ ساعت هم می رسید، امسال به کمتر از نیم ساعت کاهش پیدا کرد. میران فوتی ها کاهش پیدا کرد. براساس نظرسنجی ها میزان رضایتمندی مردم از مراسم امسال خوب بود البته اشکالاتی هم مطرح بود از جمله چند ساعت ازدحام در مرزها که به خاطر سلامتی زائران اعلام کردیم که مردم به مرزها مراجعه نکنند البته منشأ این اشکال ما نبودیم بلکه طرف عراقی بود که ورودی آنها متناسب با خروجی ما نبود.

 

 

وی با بیان اینکه حمل و نقل زوار در عراق دچار مشکلاتی بود که باید برای حل این مسأله برای سال آینده پیش بینی کنیم، گفت: خدمات دهی به زائرانی که سفر خود را زودتر شروع کردند، ضعیف بود البته همزمان با شروع سفر اربعین، حکومت نظامی در عراق اعلام شد و همین مسأله موجب شد که موکب داران ما نتوانند امکانات خود را به عراق منتقل کنند.

 

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که ایجاد ستادی شبیه ستاد اربعین در عراق تا چه حد به حل مشکلات کمک می کند، اظهار کرد: قطعا در حل مشکلات موثر است. امسال مشاور وزیر کشور عراق مسئول مراسم اربعین بود ولی میزان مداخله دولت عراق در موضوع اربعین بسیار پایین بود. اساسا دولت عراق می گوید مراسم اربعین مربوط به مردم عراق است اما به تدریج متوجه شده اند که مداخله دولت هم باید بیشتر باشد. ما نیز از ایجاد چنین ساختاری در عراق استقبال می کنیم تا مسایل اربعین را به سرعت با هم مطرح کرده و حل کنیم.

کد خبر 1226240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha