یک باب آموزشگاه در روستای ارکان بجنورد به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ظهر روز سه شنبه سوم آبان ماه، یک باب آموزشگاه چهار کلاسه در مقطع متوسطه دوم در روستای ارکان بجنورد به بهره برداری رسید.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با مشارکت بانک تجارت و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ظهر روز سه شنبه سوم آبان ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی، آموزشگاه چهار کلاسه امید تجارت روستای ارکان بجنورد به بهره برداری رسید.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد: این طرح آموزشی در زیربنای 245 مترمربع، 166 متر طول دیوارکشی و هزار مترمربع محوطه آن است که در مجموع کل بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده و 30 درصد سهم بانک تجارت و مابقی توسط این اداره کل هزینه شده است.

 

فلاح خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، 120 دانش آموز دبیرستان دوره اول از خدمات و فضایی آموزشی مناسب برخوردار خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: در این استان هزار و ۵۵۰ مدرسه با هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس وجود دارد که سرانه فضای آموزشی در این استان ۵.۲۸ متر مربع است که این شاخص در کشور ۵.۲۲ متر مربع است.

 

وی اضافه کرد: در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

 

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

 

کد خبر 1226248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha