ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان زنجان

افشارچی به اقتصاد دیجیتال و گسترش آن در استان زنجان تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن این موضوع در استان به دلیل آماده بودن زیرساخت ها زمانبر نیست ولی باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز (۳ آبان‌ماه)  در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری میزان اعتبار مصوب شده برای این کارگروه را یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار بایستی به صورت هدفمند هزینه شود.

 

 

استاندار زنجان به مشکلات استان در سطح کلان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات آب در حوزه مصرف آب های زیرزمینی است به گونه ای که میزان مصرف آب های زیر زمینی استان یک میلیارد مترمکعب برآورد شده که 300 میلیون مترمکعب اضافه برداشت بوده است.

 


وی تخصیص آب به صورت قراردادی به کشاورزان را یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت آب خواند و گفت:  گذر از کشاورزی سنتی به مدرن نیز از اولویت‌ها برای کاهش مصرف آب باشد.

 


استاندار زنجان با یادآوری اینکه توجه به توسعه کشاورزی در گلخانه‌ها از موارد مهم در صرفه جویی آب به شمار می رود، تصریح کرد: در شهر هیدج، سرمایه‌گذار در این حوزه وارد شده است و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

 


افشارچی در ادامه به وضعیت معدن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای استفاده از ظرفیت معادن استان نیازمند تصویر جامعی از معادن استان هستیم.

 


وی بر ضرورت بر استقرار واحدهای مورد نیاز یک کالا در کنار هم به صورت زنجیره های تولید نیز تاکید کرد و گفت: توجه به موضوع زنجیره ارزش و پتانسیل استان می تواند در تکمیل سایر نیازهای استان کمک حال باشد.

 


استاندار زنجان به موضوع اقتصاد دیجیتال و گسترش آن در استان زنجان نیز تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن این موضوع در استان به دلیل آماده بودن زیرساخت ها زمانبر نیست ولی باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

کد خبر 1226276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha