تحصن فعالان در اعتراض به نقض حقوق بشر آل سعود در لندن

فعالان حقوق بشر در اعتراض به نقض حقوق بشر در عربستان در برابر سفارت این کشور در لندن تحصن کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کمیته دفاع از حقوق بشر در عربستان، ده‌ها فعال حقوق بشر در اعتراض به نقض حقوق بشر در عربستان در برابر سفارت این کشور در لندن پایتخت انگلیس تحصن کردند.

این تحصن به دعوت سازمان « Liberty Now» در اعتراض به استمرار بازداشت صدها نفر در زندان های عربستان و ممنوعیت آزادی بیان و عقیده برپا شد.

 

شرکت کنندگان در این تحصن بادردست داشتن پلاکاردها و تصاویر بازداشت شدگان عقیدتی در زندان ها نقض حقوق بشر در عربستان را محکوم کردند. متحصنان همچنین تصویر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را در اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه در دست داشتند.

متحصنان با سردادن شعارهایی خواستار پایان واقعیت استبدادی در این کشور و آزادی بازداشت شدگان عقیدتی و وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر  و اجازه دادن به آزادی‌های عمومی برای شهروندان شد.

 

این تحصن در زمانی برگزار شد که سازمان های حقوق بشر اعلام کردند: مقامات رژیم سعودی هدف قرار دادن فعالان حقوق بشر بازداشت شده را ادامه می دهند و درمعرض خطر انتقام جویانه و حکم های اضافی قرار دارند.

سازمان های حقوق بشر محلی و بین المللی نسبت به کشتار دسته جمعی هشدار دادند. این رژیم هر لحظه ممکن است علیه نزدیک به 40 بازداشتی در دادگاه‌های ناعادلانه و فاقد کمترین معیارهای عدالت و صداقت حکم اعدام صادر کند.

کد خبر 1226311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha