ضرورت تجهیز طلاب به علم برای پاسخ به شبهات مردم

سیبویه گفت: وظیفه ما در این برهه از زمان، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد تبیین به معنای کوشش در بیان حق است، لذا شما طلاب موقعیت ها چالش ها، تحریم ها، خیانت ها و... را بشناسید و خود را مجهز به مطالعه کتاب های تاریخی و بصیرتی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «سیبویه» امروز سه شنبه (۳ آبان) در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) به تبیین عملکرد پیامبر اکرم(ص) در حکومت داری و مقابله با دشمنان پرداخت و گفت: رسول خدا و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) طبق فرمایش قرآن که می‌فرماید: "و قد جاءکم رسول من انفسکم"، برای ما الگو هستند و نباید آنها را خارج از دسترس بدانیم.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر چه پیامبر اکرم(ص) در مسائل شخصی بسیار مهربان و با گذشت بودند، اما در مقابل کفار سرسخت و قاطع رفتار می‌کردند.

 

این استاد حوزه علمیه ضمن اشاره به ۸۰ جنگ در ۱۱ سال حکومت پیامبر خاطرنشان کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در فتح مکه، حکم قتل ده نفر را که چهار نفر آنها زن بودند، صادر کردند که جرم این زنان تهییج و تشجیع مردان در مقابل حکومت با آواز خوانی و شعر خوانی بود و از آنجا که اسلام کاملترین دین است، در مقابل کسانی که امنیت را به خطر انداخته و اشخاص را علیه حکومت بشوراند می‌ایستد.

 

وی در ادامه به مسائل سیاسی روز پرداخت و گفت: اگر بخواهیم ایمان کاربردی داشته باشیم، باید امام زمان خود را یاری کنیم و در زمانی که امام زمان ارواحنا فداه غایب هستند، نصرت نائب امام به معنای نصرت امام است و کلمه "الاعمال" در روایتی که می فرماید:" افضل الاعمال انتظار الفرج" به حرکت، تلاش و زمینه سازی اشاره دارد.

 

سیبویه در پایان یادآور شد: وظیفه همه ما در این برهه از زمان، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد تبیین به معنای کوشش در بیان حق است، لذا موقعیت ها چالش ها، تحریم ها، خیانت ها و... را بشناسید و خود را مجهز به مطالعه کتاب های تاریخی و بصیرتی کنید، تا بتوانید به شبهات مردم که عمدتا دارای اطلاعات وسیع ولی سطحی هستند پاسخ دهید.

کد خبر 1226331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha