پایش و نظارت بهداشتی ۱۳۱ مدرسه در کاشان و آران و بیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از پایش و نظارت بهداشتی بر ۱۳۱ مدرسه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

دکتر مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال اصفهان گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید، تیم های نظارت و پایش مدارس متشکل از مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای در حوزه های تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه تشکیل شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این تیم ها تاکنون از ۸۰ مدرسه در شهرستان کاشان و افزون بر ۵۰ مدرسه در شهرستان آران و بیدگل بازدید کردند و بازدیدها از مدارس این دو شهرستان بر اساس برنامه پیش بینی شده ادامه دارد.

 

دلاوری ادامه داد: این پایش با تاکید بر واکسیناسیون و پاسخ سریع به احتمال اپیدمی یا طغیان در مدرسه صورت گرفت و پس از تعیین وضعیت موجود و شناسایی مشکلات مدارس، راهکارها و مداخلات لازم اجرایی شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این پایش ها مدارس و دانش آموزان از لحاظ غربال گری بیماری های واگیر به خصوص تنفسی، مراقبت و بازگشت به مدرسه، نحوه مراقبت و برخورد با افراد مشکوک یا مثبت و افراد در معرض تماس، تهویه مناسب، وضعیت سرویس های بهداشتی، بهداشت مواد غذایی، گندزدایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

مهدی دلاوری ادامه داد: با توجه به برگزاری حضوری کلاس های آموزشی، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدارس در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 1226351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha