تحقیقات باید بر مبنای نیاز جامعه و کاهش دادن هزینه مردم در حوزه سلامت باشد

پناهی گفت: تحقیقات باید بر مبنای نیاز جامعه و مسئله محور باشد و به سوالات و مشکلات جامعه پاسخ دهد و همچنین هزینه مردم را در حوزه سلامت کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، «یونس پناهی» در نشستی با حضور مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از فناوران بیان کرد: کشور اگر از نظر مرجعیت علمی صاحب فکر باشد، دشمنان نمی توانند چشم طمع به کشور داشته باشند، بنابراین باید به سمت فناوری و ثروت آفرینی رفت.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: در تولید علم و دانش در منطقه اول هستیم، اما باید سرعت تولید علم را بالاتر ببریم، تحقیقات باید بر مبنای نیاز جامعه و مسئله محور باشد و به سوالات و مشکلات جامعه پاسخ دهد و همچنین هزینه مردم را در حوزه سلامت کاهش دهد.

 

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ابتکاری که در قزوین انجام شد ایجاد واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در مراکز درمانی برای استفاده از داده های بالینی به منظور پژوهش درباره بیماری ها و معضلات سلامت مردم بود.

 

«عبداله دیدبان» افزود: راه اندازی مرکز آزمایشگاه جامع از برنامه های دانشگاه است و با راه اندازی این مرکز استفاده بهتری از امکانات آزمایشگاهی انجام خواهد شد.

 

وی جذب هیات علمی پژوهشی را از برنامه های دیگر دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: درنظر داریم برای هر مرکز تحقیقاتی یک هیئت علمی پژوهشی داشته باشیم.

کد خبر 1226392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha