دوره مستندسازی شهید آوینی در زنجان برگزار می شود

دوره مستندسازی شهید آوینی به صورت دوره‌های مختلف مورد نیاز برای تولید یک مستند با حضور اساتید سرشناس استان و جوانان علاقمند در حوزه هنری زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، دوره مستندسازی شهید آوینی آموزش مجموعه از دوره‌های تخصصی کاربردی در تهیه و تولید اثر مستند است که در اوایل تیرماه امسال با ارسال فراخوان به جامعه هدف، ثبت‌نام اولیه و طی مصاحبه با افراد منتخب، 20 نفر انتخاب شدند و برگزاری دوره از یکم شهریور ماه بصورت رسمی آغاز شده است.

 

فیلم مستند به عنوان یکی از قالب های مهم تولید اثر در حوزه هنری استان زنجان می باشد و بر همین اساس واحد هنرهای تصویری همکاری واحدهای تخصصی و واحد آموزش اقدام به برگزاری این دوره با عنوان دوره یکساله مستندسازی شهید آوینی نموده است.

 

ترم اول این دوره که در فصل پاییز برگزار می‌گردد، شامل چهارعنوان مبحث از مبانی هنری نظیر «آشنایی با هنرهای تجسمی»، «عکاسی در مستند»، «شناخت سینمای مستند» و «نقد و بررسی آثار سینمای مستند ایران و جهان» می‌باشد که در حال حاضر بصورت هفتگی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساختمان آموزشی شهید ابراهیم اصغری برگزار می‌گردد. همچنین دوره‌های «تصویربرداری»، «تدوین محتوایی»، «کارگردانی»، «سوژه‌یابی»، «فیلمنامه در مستند»، «مدیریت تولید در مستند» و «پروژه پایان‌نامه» از مباحث تخصصی و کاربردی ویژه ترم دوم (ترم زمستان) این دوره است.

 

در اولین جلسه این دوره که یکم شهریور ماه امسال با حضور امیر نعمتی؛ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و اساتید و هنرجویان منتخب برگزار گردید، در این جلسه اهداف برگزاری این دوره و سند تحولی حوزه هنری و همچنین سند زیست بوم زنجان توسط ریاست حوزه هنری زنجان برای حاضرین دوره تشریح شد.

 

کد خبر 1226403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha