نود و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس برگزار شد

نود و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور اعضا و با سه دستور: بررسی مصوبات جلسات قبل، ارائه راهکارهای تبیین و روشنگری در مدارس و رونمایی از پوستر دومین عهدواره چله مهدویت در محل سالن جلسات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران، در این نشست که با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی برگزار شد؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تشکر از اعضای حاضر در نشست و تشکر ویژه از امام جمعه و رئیس شورا بابت دستور تشکیل این نشست، دستور جلسه را قرائت کرد. غلامرضا آبکار به بیان مصوبات نشست های قبلی پرداخته و از اعضای شورا درخواست کرد نسبت به محقق شدن مصوبات مربوطه نشست های قبلی اقدام نموده و نتیجه را به هیئت رئیسه شورا اعلام نمایند.

 

وی گفت: بخشی از مصوبات جلسات شوراهای قبلی به مرحله اجرا نرسیده و پیگیر این مصوبات از نهادهای مربوطه هستیم.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی قوی، نقش دشمنان نظام  و کشور را کم رنگ کنیم خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال حکمرانی سایبری و ذائقه سازی برای نسل جوان کشور ماست که باید با رهبری فضای مجازی و داخلی کردن حکمرانی سایبری این توطئه ها را از بین ببریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در سالهای قبل مبنی بر صیانت از فضای مجازی، افزود: از آنجا که  ایران اسلامی در این سالها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با اقتدار به پیشرفت های خوبی نائل شد و هیمنه دشمن را در هم کوبید و معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، این برنامه ریزی از سوی آنها در صدر تهاجمات قرارگرفت.

 

امام جمعه شهرستان قدس گفت: باید با تبیین و روشنگری توسط کارشناسان خبره در مدارس رویکرد آموزش محور را در اقشار مختلف از جمله معلمان، مربیان، دانش آموزان، کارمندان و... تقویت کرده و اهداف کلی فرهنگ خودی را به این نسل بازگو کنیم. 

 

فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با اشاره به اینکه چالش امروز جامعه به لحاظ مفهومی با چالش های قبلی متفاوت است، گفت: چالش اغتشاشات سالهای 78 و 88 با موضوع سیاسی و سال 98 با موضوع اقتصادی بود اما امروز چالش اصلی موضوع فرهنگی است که متأسفانه قشر دانش آموز و دانشجویان مبتدی را درگیر نموده است.

 

وحید گلی کانی افزود: لازم است آموزش و پرورش آسیب ها را احصاء کند تا شبهات ذهنی دانش آموزان و دانشجویان بصورت اساسی برطرف شود چون قشر دانش آموز امروز قرار است آینده ساز این مملکت باشد. 

 

در این نشست اعضای شورا به ارائه نقطه نظرات خود در باب دستور جلسه پرداختند.

کد خبر 1226420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha