حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شده است

حمیدی نژاد گفت: حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده که امسال زمینه تحصیل قریب به چهار هزار نفر از آنها فراهم شده و مابقی را نیز به صورت مستمر دنبال می‌کنیم.

مسعود حمیدی‌نژاد در حاشیه برپایی اولین نمایشگاه تخصصی حوزه کودک و نوجوان در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: در سطح استان به خصوص اهواز مجموعه‌ای این‌چنینی که از نظر شادی و نشاط و تنوع برای فرزندان آموزنده و آموزشی باشد، کم داریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: نمایشگاه از نظر تنوع نوشت‌افزار و امکانات و فضایی که مهیا شده که کودکان و نوجوانان بتوانند در آن حضور پیدا کنند، کاری ارزشمند است مخصوصا که کمیته امداد استان نیز شرایطی فراهم کرده که بچه‌های مناطق محروم از این نمایشگاه دیدن کرده و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

وی اضافه کرد: مسابقاتی که برگزار می‌شود، فضای شاد دینی، پرنشاط و اعتقادی که فراهم شده از نقاط مثبت این نمایشگاه است و به نظرم برپایی این گونه فضاها نه به صورت مستمر ولی هر چند ۲ الی سه ماه یک بار انجام شود.

 

حمیدی‌نژاد در خصوص اقدامات آموزش و پرورش در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم دینی و اعتقادی تصریح کرد: آموزش به تنهایی یا پرورش به تنهایی نمی‌تواند در رشد و تعالی انسان‌ها مؤثر باشد چرا که آموزش و پرورش 2 بال یک پرنده هستند که باید با هم رشد کنند.

 

وی ابراز کرد: به همین دلیل برنامه‌هایی را در زمینه پرورشی چه برای معلمان که نسبت به دانش‌آموزان اولی‌تر هستند چرا که تربیت فرزندان به دست آنها انجام می‌شود و در کنار آن برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کردیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه باید از سنین کودکی، فرزندان را با آموزه‌ها و مسائل دینی و اعتقادی آشنا کرد ادامه داد: در این راستا برای هر ۲ گروه برنامه‌هایی را در قالب قرارگاه فرهنگی تربیتی آغاز و رابطینی در هر شهرستان مشخص کردیم که وظیفه آنها این است که برنامه‌های فرهنگی را برای استان هماهنگ کنند و بتوانیم بحث عدالت آموزشی را در مسائل تربیتی دنبال کنیم.

 

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در جذب کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: اعلام می‌کنیم هر کسی دانش‌آموزی را سراغ دارد که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده به ما معرفی کند و حتی می‌تواند با ورود به سامانه شکایات، اسم و آدرس دانش‌آموز را بدهد و ما به درب خانه آنها می‌رویم و مشکلات آنها را چه در بعد مادی و مالی و چه تردد و ... را پیگیری و رفع می‌کنیم. 

 

حمیدی نژاد اذعان کرد: همه تلاش ما این است که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند اما گستردگی استان، بحث عشایر و پراکندگی آنها، خستگی و دوری راه و بعضا تفکر و اندیشه برخی خانواده‌ها و ... همه باعث شده برخی دانش‌آموزان دچار مشکلاتی شوند که آمادگی داریم هم با خانواده‌ها صحبت و هم زمینه را برای بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه به هر شکلی فراهم کنیم. 

 

وی یاد آور شد: حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شده که امسال زمینه تحصیل قریب به چهار هزار نفر از آنها را فراهم کردیم و مابقی را نیز به صورت مستمر دنبال می‌کنیم؛ بنای ما این است که حتی یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هم نداشته باشیم.

 

کد خبر 1226438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha