بیش از ۲۰۰ هزار بوته گُل پاییزی در گلخانه شهرداری تولید شد

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان گفت: با توجه به فصل پاییز، بیش از ۲۰۰ هزار بوته گُل پاییزی در گلخانه شهرداری شیروان تولید شده که کشت آن از اول مهرماه شروع و اکنون ادامه دارد.

«علی بلخن» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال برای فصل پاییز بیش از 200 هزار بوته گُل از نوع داودی، همیشه بهار و مینا چمنی در گلخانه شهرداری شیروان تولید شد که مدارس جهت توسعه فضای سبز، فرهنگ سازی  و آشنایی و نگهداری نیز استقبال خوبی از آن کردند.

 

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار 30 هزار شاخه گل داودی در گلخانه این شهرداری کشت شد، عنوان کرد: گل های فصل پاییز در هسته مرکزی شهر، میدان معلم، امام علی، زیبا شهر، خیابان نادری و میدان محیط بان کاشته شده است.

 

بلخن اضافه کرد: کشت انواع گل ها در فصول مختلف سال متفاوت است که در فصل تابستان 300 هزار شاخه گل از نوع جعفری، اطلسی، کوکب کوهی، شاه پسند، کازانیا و آهار تولید شد.

 

وی با اشاره به اینکه مساحت گلخانه شهرداری شیروان سه هزار و 700 مترمربع است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی فصل پاییز و زمستان آبیاری گل ها هفته ای یکبار است و با گرمای هوا در فصل بهار و تابستان آبیاری آن هفته ای سه مرتبه انجام می شود.

 

وی بیان کرد: بیشترین استقبال شهروندان، شهرداری و دهیاری ها از تولید گل در فصل نوروز است که سال گذشته یک میلیون انواع گل تولید و به چهار شهرداری و دهیاری فروخته شد و چنانچه متقاضی برای خرید باشد توان فروش آن را داریم که بیشترین متقاضی این فصل شهروندان هستند.

 

مسئول واحد فضای سبز شهرداری شیروان بیان کرد: فضای سبز شهر شیروان 140 هکتار شامل کوهستان پارک شیرکوه، میادین، بلوارها و پارک های سطح شهر است.

 

کد خبر 1226472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha