بیش از ۸۰درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند

درویشی گفت: بیش از ۸۰درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند و این موضوع یکی از مشکلات عمده بازار کار کشور است از همین رو برای کسب آموزش های فنی و حرفه‌ای جهت رفع معضل فقر نیروی کار ماهر ضروری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدحسین درویشی، امروز(۴آبان) در جلسه شورای مهارت سوادکوه شمالی که با حضور  علی پیر فلک، فرماندار این شهرستان برگزار شد،با بیان اینکه در استان مازندران در بخش تامین نیروی ماهر کار دچار چالش هستیم، اظهار کرد: همچنین استان از فقر مهارت رنج می برد. رویکرد خانواده ها در کنار آموزش نظری باید به سمت آموزش مهارت نیز باشد.

 

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: بیش از ۸۰درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند و این موضوع یکی از مشکلات عمده بازار کار کشور است از همین رو برای کسب آموزش های فنی و حرفه‌ای جهت رفع معضل فقر نیروی کار ماهر ضروری است .

 

درویشی بابیان اینکه دو دغدغه مهم در جامعه، آینده مشاغل فعلی و مشاغل آینده بوده، افزود: لازم است شورای مهارت شهرستان به شناسایی نیازهای مهارتی این حوزه بپردازد و از پتانسیل تمامی دستگاه‌ها برای رفع نیازهای صاحبان صنایع و صنوف استفاده شود.

 

وی اذعان کرد: امروزه که شاهد تقاضای روزافزون جوانان به سمت دانشگاه ها و کسب مدارک عالیه دانشگاهی هستیم؛ باید توجه شود که نباید از مهارت آموزی و توجه به این مهم غافل شد و باید بدانیم که توجه به مهارت آموزی در کنار مدرک گرایی از جمله راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است که باید از کانال و دریچه فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در کنار استادکاران و مربیان ایجاد شود.

 

فرماندار و رئیس شورای مهارت شهرستان سوادکوه شمالی در ادامه این جلسه بیان کرد: شاخصه های علاقه مندی مردم به کسب مهارت و حرفه آموزی بسیار پایین است و این علاقه مندی در مشاغل اداری و خدمات زیاد است که این موضوع بیانگر کمبود فرهنگ مهارت آموزی و فرهنگ نیروی کار ماهر در جامعه است.

 


علی پیرفلک گفت: لازم است به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یکی از ارکان اساسی در ایجاد یک شغل نگاه جدیدی کرد و با مشارکت و هم افزایی بین دستگاهی ضمن فرهنگ سازی مهارت آموزی در جامعه به گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان بیاندیشیم.

 


وی در خاتمه با بیان اینکه لازم است به پتانسیل ها و مزیت های جغرافیایی، اقلیمی، اجتماعی و ...  شهرستان توجه ویژه ای داشت، افزود:  با در نظر گرفتن آمایش منطقه، توجه به اولویت های بومی مانند گردشگری، کشاورزی، دامداری و صنایع دستی به تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه مشاغل پرداخت و با ایجاد علاقه مندی و امید به آینده و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی به تربیت نیروی کار ماهر و ایجاد شغل اقدام کرد.

 

به گزارش شبستان،‌ در ادامه این جلسه هریک از اعضا نکاتی در خصوص برنامه های خود در حوزه مهارت آموزی پرداختند و اولین جلسه شورای مهارت شهرستان سوادکوه شمالی در سال جاری با تصویب مفادی در قالب توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به کار خود پایان داد.

 

کد خبر 1226476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha