ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت « کاسپین» فراخوان شد

ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «کاسپین» در پنج بخش و هفت موضوع فراخوان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، ششمین جشنواره منطقه‌‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت « کاسپین» به همت اداره کل بهزیستی استان مازندران و با مشارکت سازمان بهزیستی استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی این گروه از افراد جامعه و توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و گسترش همکاری های مشترک خلاق برگزار می‌شود.

 

این جشنواره از هفتم اسفند تا ۱۱ اسفند به میزبانی استان مازندران در پنج بخش «صحنه‌ای»، « خیابانی، محیطی، شورایی» و «کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی»، «نمایش‌نامه نویسی» و «کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی» در هفت موضوع برگزار می‌شود.

 

توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه، معلولیت و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقا سطح آگاهی‌ عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی‌سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولین علاقمند به هنر نمایش از محورهای مورد تاکید جشنواره مذکور است.

 

پس از اعلام نتایج بازبینی توسط دبیرخانه، نمایش‌های پذیرفته شده می‌بایست حداقل سه اجرای عمومی داشته باشند، ضمن اینکه تئاتر کودک باید توسط کودکان یا برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال و برای نوجوان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تولید شده باشد.

 

حداکثر تعداد افراد برای هر گروه نمایشی ۱۲ نفر است که دو سوم آنها می‌بایست از میان افراد معلول انتخاب شده باشند و حداکثر تا ۵ بهمن فرصت ارسال آثار است. در داوری نمایش‌ها به صورت جداگانه به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد.

 

علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید با مراجعه به سایت www.mazandaran.behzisti.ir  نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

کد خبر 1226488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha