لزوم برخورداری جمعیت عشایری از برق و پوشش مخابراتی کامل

پاپی زاده گفت: و طبق دستور رئیس جمهور در شورای عالی عشایر طی ۲ سال آینده ۸۵درصد باقیمانده جمعیت عشایری کشور باید از نعمت برق برخوردار شوند و باید شاهد پوشش صد در صدی مخابراتی در مناطق عشایری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عباس پاپی زاده، در سفر به استان فارس با حضور در شورای عشایری سروستان گفت: موضوع بودجه از مشکلات اصلی عشایر است و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر شیراز و پیگیری های فراکسیون عشایری مجلس در بودجه امسال در بعضی از ردیف های بودجه عشایر ۴۰۰ تا سه هزار درصد شاهد رشد بوده ایم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: امیدواریم با رشد در بودجه امسال شاهد رفع مشکلات عشایر استان فارس و سایر استان ها باشیم و تامین نهاده های دامی از مطالبات به حق عشایر است و با اتفاقاتی که در بودجه افتاده، تسهیلات ارزان قیمت برای این نهاده ها در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یک دستگاه کامیون تانکردار آبرسان در اختیار عشایر سروستان قرار خواهد گرفت و طبق دستور رئیس جمهور در شورای عالی عشایر طی 2 سال آینده ۸۵درصد باقیمانده جمعیت عشایری کشور باید از نعمت برق برخوردار شوند و باید شاهد پوشش صد در صدی مخابراتی در مناطق عشایری باشیم.

پاپی زاده اعلام کرد: سازمان امور عشایر برای ایجاد شهرک های دامپروری و کارگاه های صنایع دستی در کنار کانون های اسکان عشایری آمادگی دارد.

عبدالعلی رحیمی، هم گفت: برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده عشایر باید تغییراتی در بوم و شرایط زندگی عشایر انجام داد.

صورت پذیرد تا عشایر منطقه که نه شرایط روستا و شهرنشینی دارند و نه امکان ادامه این روند را دارند از بلاتکلیفی دربیایند.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات برق رسانی، اسکان موقت و ایل راه های عشایری شهرستان سروستان هم باید حل و فصل شود.

کد خبر 1226495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha