آگاهی مردم و صیانت از حقوق شهروندی بستر توسعه است

کارشناس امور اجتماعی، با اشاره به شاخص های حفظ حقوق شهروندی این شاخص ها را برگرفته از آموزه های اسلامی دانست و گفت: صیانت از حقوق شهروندی مهم ترین تکلیف عمومی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مهدی کورانی فر»، از امنیت عمومی و حقوق ضهروندی، گفت:  فرهنگ سازی مهم ترین زیر ساخت برای صیانت از حقوق شهروندی است.

 

این کارشناس امور اجتماعی با اشاره به شاخص های منشور حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: اجرای کامل منشور حقوق شهروندی بستر تقویت فرهنگ عمومی، صیانت از حقوق شهروندی و بهتر شدن زندگی مردم است.

 

وی با بیان  اینکه منشور حقوق شهروندی برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی است، افزود: اجرای این منشور و تحقق اهداف و آرمان های آن بستر رشد و ترقی کشور در زمینه های مختلف است.

 

کورانی فر، با دعوت از عموم مردم برای مشارکت گسترده در اجرای منشور حقوق شهروندی و عمل به شاخص های آن، افزود: تحقق اهداف این طرح نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم، مسئولان، نخبگان و اصحاب رسانه است.

 

وی افزود: توسعه پایدار را تامین نیازهای نسل فعلی و نسل آینده تعریف کرده اند در واقع توسعه پایدار نباید مانع تامین نیازهای آیندگان شود.

 

کورانی فر ادامه داد: توسعه پایدار باید باعث ارتقا زندگی شهروندان شود، این توسعه باید ضمن حفظ حقوق شهروندان، در همه زمینه ها از جمله محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی تحقق پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این اثر باید از هم اکنون ایجاد شود و تا آینده ادامه پیدا کند تا بشریت از منابع آن بهره مند شوند.

 

کورانی فر با تاکید بر لزوم استفاده از منابع تجدید پذیر در توسعه پایدار شهرها، عنوان کرد: استفاده از منابعی همچون انرژی پاک خورشیدی، تهویه هوا و بهره مندی از فناوری های نوین می تواند مورد استفاده توسعه پایدار محیط زیستی و کالبدی قرار گیرد.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی در توسعه پایدار نباید از مسائل اجتماعی و اقتصادی دور شد، بلکه ریشه کن کردن فقر، تغییر ساختارهای الگوی درآمدی، توزیع ثروت در جامعه و ایجاد برابری در بهره مندی از امکانات بدون توسعه اقتصادی ممکن نیست.

 

کد خبر 1226539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha