تعامل با تشکل های دانشجویی زمینه توسعه فرهنگ و هنر را رقم  می زند

فلاح آمادگی انجمن ها و موسسه های قرآنی فرهنگی هنری استان سمنان برای همکاری و انجام فعالیت های مشترک با تشکل های دانشگاهی اعلام کرد وگفت: مشارکت در فعالیت های فرهنگی هنری می تواند زمینه رشد و توسعه فرهنگ و هنر را در این استان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« فرشید فلاح» در نشست مشترک مدیران و فعالان انجمن های قرآنی، فرهنگی و هنری استان سمنان با تشکل ها و کانون های فرهنگی هنری دانشگاهی در دانشگاه سمنان افزود: هدف از این نشست ایجاد هماهنگی و نیز همکاری و تعامل بین نهاد دانشگاه با نهاد فرهنگ و هنر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت های گسترده و متنوع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: در استان سمنان جمعیت بسیار مهم دانشجویی حضور دارند که می توانند با مشارکت در فعالیت های فرهنگی هنری، زمینه رشد و توسعه فرهنگ و هنر را در این استان رقم بزنند.

 

وی، به حضور بیش از ۷۰هزار نفر دانشجو در استان سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری به عنوان نهادهای مردمی می توانند با تعامل و فعالیت های مشترک زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی هنری و نیز شرایط استفاده از فعالیت های فرهنگی هنری را برای دانشجویان فراهم کنند.

 

فلاح با بیان وجود مجتمع ها، آموزشگاههای آزاد هنری و فرهنگی و مکان ها و سالن های فرهنگی هنری در شهرها افزود: این ظرفیت گسترده می تواند برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری با همکاری انجمن ها و موسسه های فرهنگی با حضور دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، وجود بسیج هنرمندان و بسیج رسانه را از دیگر ظرفیت ها بیان کرد و از انجمن های فرهنگی هنری خواست تا برای استفاده دانشجویان شرایط و تخفیف های ویژه ای فراهم نمایند و در مقابل مدیران کانون های فرهنگی هنری دانشگاهها پل ارتباطی با انجمن های فرهنگی هنری تحت پوشش این اداره کل باشند.

 

این نشست با هدف توسعه فعالیت ها و تعامل بیشتر با مدیران کانون های فرهنگی هنری دانشگاهی برگزار و در آن در خصوص اهمیت این تعامل و راههای توسعه این همکاری ها بحث و تبادل نظر شد.

 

در نشست مذکور مدیران و دست اندرکاران انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تشکل های مردمی ظرفیت ها، توانایی ها و برنامه های مختلف آموزشی، هنری و فرهنگی را تبیین و آمادگی خود را برای همکاری با کانون های فرهنگی هنری دانشگاه در رشته های مختلف ابراز کردند.

 

آمادگی برای برگزاری فعالیت های مشترک در رشته های مختلف فرهنگی هنری از جمله موسیقی، نمایش، خوشنویسی و ... در خصوص اجرای برنامه های مشترک، برگزاری کلاس های آموزشی، تبادل تجربیات و ... از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 1226545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha