رویکرد اصلی ما توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است

ناصر عسکری نژاد گفت: رویکرد اصلی ما در طی این سالیان گذشته به ویژه دهه اخیر بحث ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، امروز (۴ آبان ماه) ناصر عسکری نژاد در جلسه شورای اشتغال و کارآفرینی شهرستان منوجان که با حضور بیگ زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، جمعی از مسئولان و روسای بانک های منوجان برگزار شد، گفت: در بین مردم بودن از شعارهای مهم این دولت است و ما به بین مردم خود افتخار می کنیم.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: کمیته امداد سیاست های کاری متفاوت و حوزه های مختلفی دارد اما ۲ موضوع خاص که توسط این نهاد به صورت ویژه در حال پیگیری و انجام است یکی بحث خدمات حمایتی و معیشتی و قسمت دیگر کار خدمات مربوط به حوزه توانمندسازی است.

 

وی ادامه داد: این موجب شده خدمات خود را سطح بندی کنیم و برای اینکه بتوانیم این خدمات را به نحو مطلوب انجام دهیم برنامه ما این است که مددجویان را نیز سطح بندی کنیم و متناسب با سطحی که هست به او خدمات ارائه دهیم.

 

عسکری نژاد تاکید کرد: رویکرد اصلی ما در طی این سالیان گذشته به ویژه دهه اخیر بحث ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است.

 

وی با بیان اینکه ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار اشتغال امسال به جنوب استان کرمان اختصاص داده شده است که ۴۵ درصد از کل اعتبارات اختصاص یافته به کمیته امداد استان کرمان در سال جاری را شامل می شود.

 

وی با بیان این مطلب که ۷۵ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات به شهرستان منوجان اختصاص یافته است که ۱۳ درصد از کل اعتبارات جنوب استان را شامل می شود افزود: تاکنون حدود ۳۷ درصد از این اعتبارات جذب شده است.

 

عسکری نژاد تصریح کرد: مشکل عمده ما در پرداخت تسهیلات بسته بودن اعتبارت بانک ها است که طی جلسه ای که چند روز گذشته با وزیر اقتصاد و دارایی داشتیم قرار شد مشکل بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان و اقشار نیازمند برطرف شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ضمن تقدیر از همکاری های مسئولان و بانک ها با این نهاد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری خوب بانک های استان بتوانیم تا پایان سال تسهیلات اشتغال را جذب و زمینه توانمندی خانواده ها نیازمند زیادی را فراهم کنیم.

 

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، افزود: ۵۲ هزار و ۷۴۶ خانوار که ۴۴ درصد خانواده های تحت حمایت استان را شامل می شود مربوط به جنوب کرمان است که با توجه به ظرفیت های جنوب استان آمار بالای مددجویی زیبنده و سازگار جنوب استان نیست.

کد خبر 1226564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha