توسعه مشاغل خرد و خانگی از راه های ایجاد اشتغال است

جهانی، با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و خانگی از راه های ایجاد اشتغال استف گفت: بانک های عامل تسریع در پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، «علی جهانی»، امروز(4آبان)،  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهارداشت: از راه های ایجاد اشتغال توسعه مشاغل خرد و خانگی است.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته در تخصیص اعتبارات اشتغالزا به استان، امسال بیش از 108 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافت، افزود: این تسهیلات با همکاری بانک های عامل در حال پرداخت به متقاضیان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از 219 طرح مستقل و پشتیبان در بخش مشاغل خانگی با مبلغ 104 میلیارد تومان به بانکهای عامل استان معرفی شدند .

 

جهانی به معرفی بیشترین ظرفیت متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک های استان اشاره کرد و گفت: در این مدت بانک ها فقط 362 طرح مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی با مبلغ 16 میلیارد و 110 میلیون تومان پرداخت کرده اند، که متاسفانه این رقم بسیار ناچیز بوده و لازم است بانک ها با توجه به فرصت کمی که از سال باقی مانده لازم است در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.

 

وی یادآور شد: اگر این تسهیلات به موقع پرداخت نشود احتمال کاهش آن در سال آینده وجود دارد که به نفع استان نیست.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: انتظار می رود با هماهنگی و پیگیری هایی که انجام می شود، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این تسهیلات را هر چه سریعتر به متقاضیان پرداخت کنند.

کد خبر 1226610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha